۲۱ بهمن؛ نهایی شدن لیست داوطلبان پنجمین دوره انتخابات خبرگان+ جزئیات

اسامی داوطلبان پنجمین دوره انتخابات خبرگان ۲۱ بهمن نهایی می‌شود و داوطلبان این دوره از روز ۲۲ بهمن به مدت دو هفته برای تبلیغات قانونی فرصت دارند.

آزمون شفاهی داوطلبان نمایندگی پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از روز پنجشنبه اول بهمن‌ماه آغاز و در روز دوشنبه پنجم بهمن‌‌‌ماه پایان یافت.
با پایان یافتن آزمون شفاهی فقهای شورای نگهبان از داوطلبان نمایندگی پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری، اسامی تأیید، رد و عدم‌احراز صلاحیت‌شدگان نمایندگی مجلس خبرگان رهبری از روز سه‌شنبه ششم بهمن‌ماه از سوی شورای نگهبان به وزارت کشور اعلام شد و وزارت کشور هم این اسامی را برای اطلاع داوطلبان در اختیار استانداری‌ها و فرمانداری‌ها قرار داد.

طبق تقویم برگزاری انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، داوطلبان در روزهای ششم و هفتم بهمن‌ماه از نتایج آزمون و وضعیت‌شان از حیث رد، تأیید و عدم‌احراز صلاحیت مطلع شده‌اند که بر این اساس آن دسته از داوطلبانی که شرایط‌شان برای نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری احراز نشده، با ارسال نامه‌ای در روزهای هشتم، نهم و دهم بهمن‌ماه خواستار بررسی مجدد پرونده‌شان در شورای نگهبان شدند.
فقهای شورای نگهبان نیز طبق آئین‌نامه قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری از امروز یازدهم بهمن‌ماه روند بررسی شکایت‌ داوطلبانی که به دلیل عدم احراز صلاحیت شکایت‌شان را به این شورا ارائه داده‌اند را آغاز کرده‌اند و فقهای شورای نگهبان نیز به‌ مدت ۱۰ روز کاری(یازده تا بیستم بهمن‌ماه) فرصت دارند تا شکایات را بررسی کرده و نهایتا در روز بیستم بهمن فهرست کاندیداهای خبرگان رهبری نهایی می‌شود.

اسامی نهایی داوطلبان پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری از روز بیست‌ویکم بهمن از طریق شورای نگهبان به وزارت کشور، استانداری‌ها و فرمانداری‌ها اعلام می‌شود.
کاندیداهای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری از روز بیست‌ودوم بهمن به مدت ۲ هفته و تا ۲۴ ساعت پیش از برگزاری انتخابات هفتم اسفندماه برای تبلیغات قانونی فرصت دارند.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.