نامه سرگشاده رضا کیانیان به پرویز پرستویی

رضا کیانیان بازیگر مطرح سینمای ایران در صفحه اینستاگرام خود نامه‌ای خطاب به پرویز پرستویی منتشر کرد.

کیانیان روز گذشته یادداشتی را درباره فرش قرمز جشنواره فیلم فجر در صفحه اینستاگرامش منتشر کرد که برخی سایت‌های سینمایی از این مطلب به عنوان واکنش شدید کیانیان به اظهارات اخیر پرستویی یاد کردند.

متن کامل این نامه به شرح زیر است:

«پرویزجان
سلام
دیروز درباره بهانه‌جویانی نوشتم که چوب لای چرخ هر حرکتی که به خودشان منسوب نیست می‌گذارند. می‌شناسی‌شان سایت‌های سینمایی‌ای که فقط بدگویی می‌کنند و ایراد می‌گیرند و البته بهتر می‌دانی که فقط از دیگران و هیچ وقت نشده خودشان را هم نقد کنند. همان‌ها که خانه سینما را بستند! و همان‌ها که از قفل‌شدن خانه سینما حمایت کردند! همان‌ها که روز ملی سینما را از تقویم حذف کردند و امروز که خانه سینما باز شده و فعالیت خود را از سر گرفته است، از هر دستاویزی استفاده می‌کنند که به سینما، خانه سینما، جشن خانه سینما و جشنواره فیلم ضربه بزنند. با درشت‌نمایی بعضی جملات و حرف‌های دلسوزانه اهالی سینما به نفع خود ماهیگیری می‌کنند.

پرویز جان
یکی از اهالی دلسوز سینما تویی، یکی از افتخارات سینمای معاصر ایران تویی. همه می‌دانیم که مردم تو را عاشقانه دوست دارند و تو می‌دانی که مورد احترام ما اهالی سینما هستی. یکی از دوستدارانت خود من هستم که از بودن تو لذت می‌برم و به همبازی‌بودن با تو افتخار می‌کنم. تو رفیق بامعرفتی هستی. کمک‌های اجتماعی و خیرخواهانه تو فراوان است. ما که به تو نزدیک‌تریم، می‌بینیم و می‌دانیم. تو در تمام مدتی که خانه سینما بسته بود، با تمام قوایت برای بازگشایی خانه جنگیدی و از خانه‌مان محافظت کردی.
مدتی پیش از سر خیرخواهی به بعضی از سیاست‌های جشنواره انتقاد کردی. همین جا شیطنت‌ها آغاز شد. همان قفل‌کنندگان خانه سینما با بزرگ‌کردن بعضی جملات تو شروع به ضربه‌زدن به این اتفاق فرهنگی کردند. تو که با جشنواره قهر نیستی. خودت دیروز اعلام کردی اما نقد هم داری.
می‌دانی که خود من بزرگ‌ترین منتقد مسئولین سینمایی‌مان هستم همچنان که بزرگ ترین منتقدِ خودم. تو انتقاد داشتی به طراحی لباس متحدالشکل برای هنرمندان جشنواره. انتقاد داشتی به نوع رونمایی از پوستر مرحوم شکیبایی و انتقاد داشتی به فرش قرمز. اما بهانه‌جویان از این حرف‌های تو به نفع خودشان و برای چوب لای چرخ جشنواره گذاشتن استفاده کردند.
مطلب دیروز من (فرش قرمز و بقیه قضایا) درباره آنها بود! نه درباره پرویز پرستویی … نه درباره پرویزی که جزو ارکان سینمای امروز ما و رونق جشنواره فیلم فجر است.

با احترام

رضا»

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.