قایم مقام وزیر راه و شهرسازی از واگذاری ۱۵۰ هزار مسکن مهر تا پایان سال خبر داد

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر از واگذاری ۱۵۰ هزار مسکن مهر در ماه‌های بهمن و اسفند خبر داد.

احمد اصغری مهرآبادی گفت: واگذاری هزار و ۹۲۸ واحد مسکن مهر از هفته گذشته در استان آذربایجان غربی آغاز شده است.
وی افزود: در هفته جاری نیز در استان‌های سیستان‌و بلوچستان، چهارمحال و بختیاری و لرستان، مسکن مهر واگذار می شود
مهرآبادی با بیان اینکه مجموع واگذاری این چهار استان ۱۷ هزار و ۱۵۹ واحد است، گفت: البته ممکن است در صورت آماده شدن تعداد بیشتری از واحدها، ۶۰۰ واحد به این تعداداضافه شود. زیربنای کل این واحدها حدود یک میلیون و ۷۱۵ هزار مترمربع است.
اصغری مهرابادی ادامه داد: هیچ واحدی بدون خدمات زیربنایی از جمله آب، برق، فاضلاب و گاز تحویل مردم نمی‌شود و تعداد واحدهای مسکن مهری که ساخت آن‌ها به پایان رسیده بیش از این تعداد است اما برخی واحدها به دلیل تکمیل نشدن خدمات زیربنایی و روبنایی قابل تحویل نیست و بهره‌برداری از آن‌ها به تعویق افتاد.
وی با اعلام اینکه در هفته آینده نیز واحدهای مسکن مهر در استان‌های خراسان جنوبی، کرمانشاه و فارس واگذار خواهد شد، افزود: دو هفته بعد نیز برنامه واگذاری ها را در استان‌های گلستان، سمنان و اردبیل ادامه می‌دهیم و تا پایان بهمن در ۱۰ استان واگذاری واحدهای مسکن مهر خواهیم داشت و در صورت آمادگی سایر استان‌ها ممکن است دو استان دیگر نیز در این مدت در فهرست افتتاح‌ها قرار گیرد.
مهرآبادی افزود: بقیه واگذاری ها در اسفند خواهد بود ضمن این‌که واحدهای مسکن مهر شهرهای جدید در برنامه‌ای جداگانه به افتتاح خواهد رسید.
در استان‌ چهارمحال و بختیاری امروز دو هزار و ۶۵۰ واحد و روز چهارشنبه در لرستان نیز هفت هزار و ۹۶۱ واحد واگذار می‌شود.
مهرآبادی ادامه داد: تا پایان بهمن ۳۵ هزار واحد مسکن مهر در شهرهای جدید و حدود ۴۰ هزار واحد نیز در سایر سایت‌های مسکن مهر استان‌ها به افتتاح می‌رسد که در مجموع ۷۵ هزار واحد است، در واقع در استان‌ های آذربایجان غربی، سیستان و بلوچستان، چهارمحال و بختیاری، لرستان، خراسان جنوبی، کرمانشاه، فارس، گلستان، سمنان، اردبیل و شهرهای جدید اندیشه، گلبهار، هشتگرد، پرند، سهند، صدرا، فولادشهر، بهارستان، مجلسی، پردیس، مهاجران و شیرین شهر ۷۵ هزار واحد مسکن مهر در بهمن ماه افتتاح می‌شود و سایر واحدها به تدریج در اسفند به بهره‌برداری می‌رسند.
به گفته مهرآبادی سایت سیمان سیستان که در شهر زاهدان قرار دارد و به طور نمادین و همزمان با سایر پروژه‌های واقع در استان به افتتاح می‌رسد شامل ۲۱۰ واحد است که ساخت آن‌ها از سال ۱۳۹۰ آغاز شد.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.