پوتین: آماده همکاری همزمان با اسد و آمریکا برای حل مساله سوریه هستیم

رئیس جمهوری روسیه روز شنبه اعلام کرد که مسکو آماده همکاری همزمان با بشار اسد و واشنگتن برای حل مساله سوریه است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه که در مورد حل بحران سوریه سخن می‌گفت، عنوان کرد: همکاری با بشار اسد و واشنگتن در مسیر حل مساله سوریه آسان است.
پوتین در مصاحبه‌ای برای برنامه مستند «نظم جهانی» که قرار است از تلویزیون روسیه پخش شود، گفت: این برای ما آسان است که با رئیس جمهوری سوریه و آمریکا در زمینه بحران سوریه همکاری کنیم. در مورد این موضوع پیش‌تر با رئیس جمهوری آمریکا و کشورهایی همچون عربستان و برخی دیگر از کشورهای عربی نیز صحبت کرده‌ام.
رئیس جمهوری روسیه تاکید کرد که کشورش موضع خود را در مساله سوریه تغییر نمی‌دهد و با مداخله خارجی در امور داخلی این کشور مخالفت می‌کند. 
وی گفت: روسیه در مساله سوریه مانور نمی‌دهد و مانند ماهی در آب با حرکت دم خود همواره مسیر را تغییر نمی‌دهد. 
وی افزود: ما موضع خود را در مساله سوریه تغییر نمی‌دهیم به همین دلیل همکاری با بشار اسد رئیس جمهوری سوریه و آمریکا در مساله سوریه برای ما آسان است. 
وی ادامه داد: این موضوع را اخیرا به اوباما و شرکای ما در عربستان سعودی و سایر کشورهای عربی گفتم.
پوتین با بیان اینکه روسیه موضع صریح خود را در مساله سوریه اتخاذ کرده است، اظهار داشت: در ابتدا از مردم پرسیدیم که آیا با این موضع موافق هستید یا خیر؟ 
رئیس جمهوری روسیه اظهار داشت: همه مردم با شاخص‌های حل و فصل مساله سوریه موافقت کردند و پس از آن موضع خود را در مساله سوریه اعلام کردیم که قابل قبول است و نیازی به تغییر دائم آن نداریم. 
روسیه از ۵ سال پیش و از همان آغاز بحران در سوریه با مداخله خارجی در این کشور مخالفت کرده و خواستار حل و فصل مسایل سوریه توسط طرف‌های سوری و از طریق مذاکره شد.
مسکو در این رابطه با همکاری پکن دو پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی کشورهای غربی و عربی در شورای امنیت در سال‌های اخیر که مسیر مداخله را در سوریه هموار می‌کرد، وتو کرد.
آمریکا در راس اردوگاه غربی عربی ضدسوری تاکنون بارها اقدام به مداخله در امور داخلی سوریه کرده و از گروه‌های تروریستی در این کشور حمایت کرده است.
دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.