زاکانی: دشمن شورای نگهبان را هدف گرفته است

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: دشمن در نقشه جدید خود شورای نگهبان را هدف گرفته است.

علیرضا زاکانی در نشست بصیرتی گفتمان انقلاب اسلامی و نفوذ که صبح سه شنبه برگزار شد، با اشاره به انتخابات پیش رو تصریح کرد: دشمن اهمیت نقش رهبری و ولی فقیه را در حزب انقلاب و آرمان های آن درک کرده و از این رو به دنبال ضربه به این اصل است.
وی افزود: بی شک کمرنگ کردن نقش شورای نگهبان و وارد کردن افراد نفوذی به این شورا راهکار دشمن برای ضربه به جایگاه شورای نگهبان و به دنبال آن رهبری جامعه است. زاکانی تاکید کرد: امروز در مقطع حساسی از تاریخ قرار گرفته‌ایم که رسالت و مسئولیت بزرگی بر عهده ماست.

وی با اشاره به سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تصریح کرد: با نگاهی به گذشته و مرور آنچه که در قبل بوده‌ ایم و درک این مهم که اکنون به چه جایگاهی رسیده ایم، بسیار راهگشاست. زاکانی افزود: ما ملتی بودیم که به رغم برخورداری از تمدنی کهن، جغرافیای سیاسی مهم و موهبات مادی کم نظیر در محدوده کشور مجبور به پرداخت حق توحش به آمریکایی هایی بودیم که در کشور ما حضور داشتند.

وی ادامه داد: ما ملتی بودیم که از اسلام حداقلی در عرصه اجتماعی هم محروم بودیم و در این میان تنها نگاه اجتهادی و عمیق امام خمینی (ره) بود که گوهر اسلام را برای ما نمایان کرده و قیام مردم را بر ضد استبداد پایه‌ریزی کرد.
نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: امروز ما میراث دار انقلابی بزرگ هستیم که الهام بخش بسیاری از کشورهای منطقه بوده و سرمنشاء تحرکات ضد استکباری زیادی در جهان است. زاکانی گفت: حفاظت از این میراث تنها با شناخت مولفه های قدرتی که در دست داریم امکان پذیر است.

وی با بیان اینکه عنایت خاص خدا و اهل بیت، مدد شهدا و امام (ره) از جمله مولفه های مهم قدرت ملت ایران است گفت: پرچم حق در دستان ملت ایران بوده و در هر برهه از زمان که این پرچم در دست هر ملتی قرار داشته، از نگاه ویژه خداوند و اهل بیت برخوردار بوده است. زاکانی همچنین از مولفه های ممتاز قدرت در کشور را تکیه به منطق قوی اسلام دانست و اظهار کرد: بسیاری از کشورهای منطقه به رغم اینکه داعیه دار اسلام هستند، اما به سبب نداشتن نگاه اجتهادی و تکیه نکردن بر منطق اسلامی به درک درستی از اسلام و قوانین اسلامی نرسیده اند.

نماینده مردم تهران افزود: منطق قوی اسلام در سراسر دنیا طرفدار داشته و باعث شده تا با استناد به این ویژگی کشور ما حرف هایی که از ایران اسلامی به گوش سراسر دنیا می رسد، دارای اهمیت بوده و محل استناد نخبگان جهانی، سیاست‌ مداران و توده های مردم در سراسر جهان باشد. وی، محبت و عنایت خاص امام زمان (عج) به ملت ایران را سومین مولفه قدرت در کشور ایران دانست و افزود: داشتن چنین ویژگی برای ما امتیازاتی ایجاد کرده که یکی از مهمترین آنها رهبری نایب برحق امام در کشور است.

زاکانی در ادامه سخنان خود، عامل رهبری را سبب پیوستگی و وحدت اقوام و عناصر در کشور دانست و گفت: به واسطه تمام این ویژگی ها و رهبری در جامعه است که امروز ایران کشوری قدرتمند در منطقه بوده و موقعیت ممتازی دارند.
نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: ولایت فقیه و رهبری در جامعه ما مانند نخ تسبیح و عمود خیمه است  که اگر به هر دلیل وجود نداشته باشد و یا نقشش کمرنگ شود، اقتدار ما در منطقه از بین خواهد رفت.
وی با بیان اینکه تصور کمرنگ شدن نقش امام و رهبر در برهه های مختلف تاریخ اتفاقات ناگواری را به دنبال خواهد داشت، تاکید کرد: در تمام برهه های تاریخ کشور اگر نقش امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب کمی کمرنگ تر از آنچه که واقعا وجود داشت می شد، معلوم نبود که بر سر انقلاب و جامعه اسلامی چه خواهد آمد.

زاکانی تصریح کرد: اگر جسارت امام (ره) نبود انقلابی شکل نمی‌ گرفت و بعد از انقلاب نیز در زمان هایی که بارها مملکت به بیراهه رفت، کشور چاره ای جز تسلیم در مقابل آمریکا و همدستانش را نداشت.
وی افزود: وجود شخص حضرت امام خمینی (ره) شرایط استقلال را برای ما رقم زد و حفاظت از این استقلال وظیفه امروز ماست.
نماینده مردم تهران همچنین با تاکید بر نقش بی بدیل رهبر معظم انقلاب در برهه های حساس مملکت گفت: بعد از امام خمینی (ره)، رهبری جامعه به عهده رهبر انقلاب بود  که در لحظه های حساس همواره به دنبال حفظ انقلاب و دفاع از آرمان های آن بود.

زاکانی ادامه داد: زمانی که بوش پدر اعلام نظم نوین جهانی و اداره دنیا به کدخدایی آمریکا کرد و به دنبال آن شوروی سابق فرو پاشید، این تنها تدبیر رهبر بود که در مقابل سلطه گری های آمریکا ایستاد.
وی همچنین با اشاره به حوادث سالهای دهه ۸۰ تصریح کرد: اگر اقتدار رهبر نبود ما نمی توانستیم در مقابل آمریکا ایستادگی کرده و منبع الهام برای کشورهای دیگر باشیم.
زاکانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حوادث اخیر منطقه، تاکید کرد: امروز تمام نقشه های دشمنان نقش بر آب شده و به رغم تلاش آمریکا و هم پیمانانش برای ایجاد بی ثباتی در منطقه و کشور ما نه تنها ایران، بلکه کشورهای منطقه نیز از ثبات برخوردارند.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.