تخلیه و بارگیری کالا در بنادر قشم از ۶ میلیون تن گذشت/ رشد ۳.۵ درصدی بارگیری خودرو نسبت به سال گذشته

مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم از تخلیه و بارگیری ۶.۱ میلیون انواع کالای نفتی و غیرنفتی و ترابری ۱۱.۴ میلیون نفر سفر در بنادر این جزیره طی ۱۰ ماهه سال جاری خبرداد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، سید باقر موسوی ضمن تشریح آمار عملکرد بنادر قشم در بخش‌های کالا و مسافر طی ۱۰ ماه سال ۹۴ اظهارداشت: طی این مدت، ۶ میلیون و ۱۸۰ هزار و ۴۸۱ تن انواع کالاهای نفتی و غیر نفتی تخلیه و بارگیری شد.
وی افزود: از این رقم، ۶ میلیون و ۱۶۷هزار و ۲۶۱ تن مربوط به مواد غیر نفتی و۱۰۷ هزار  و ۴۷۵ تن به مواد نفتی اختصاص دارد.
مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم ضمن اشاره به جابجایی حدود ۱۸۳ هزار تن کالاهای صادراتی و وارداتی در بنادر این جزیره از ابتدای سال جاری تا ابتدای بهمن ماه جاری، سخن به میان آورد و افزود: جابجایی حجمی بالغ بر ۸۱ هزار و ۴۹۲ تن کالای صادراتی و ۱۲۲ هزار و ۷۷۴ تن محموله‌های وارداتی طی این مدت به انجام رسید که عمده آن مربوط به کالاهای غیرنفتی همچون مواد معدنی و لوازم الکتریکی بوده است.
موسوی، حجم عملیات کابوتاژ کالاهای غیرنفتی در بنادر جزیره قشم را ۵ میلیون و ۷۷۲ هزار و ۱۴۶ تن اعلام‌کرد.
این مقام مسئول همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به رونق فعالیت های مسافری در بنادر جزیره قشم اشاره کرد و اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون، ترابری ۱۱میلیون و ۴۸۴ هزار و ۷۲۱ نفر-سفر در بنادر قشم با رشد ۴.۷ درصدی به ثبت رسیده است.
مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم گفت: طی همین مدت، جابجایی یک میلیون و ۶۹۳ هزار و ۳۹۲ دستگاه خودرو از طریق بنادر انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۳.۵ درصدی داشته است.
وی گفت: طی ده ماهه سال جاری، تردد بیش از ۱۴۸ هزار و ۴۶۷ فروند شناور به جزیره قشم به ثبت رسید که از این میزان ۲۳۴ فروند شناور بالای یک هزار تن بوده است.
این مقام مسئول اضافه‌کرد: از این تعداد، ۸۲ هزار و ۲۲۵ فروند شناور باری و ۶۶هزار و ۲۴۲ فروند شناور مسافری بوده است.
مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم در پایان از تخلیه و بارگیری ۱۱هزار و ۲۹۷ TEU کانتینر در ده ماهه سال جاری در بنادر بهمن و کاوه قشم خبرداد.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.