فتح الله زاده:شاید کمترین فساد در ورزش باشد!

علی فتح‌الله‌زاده ، درباره مناقشه ایران و عربستان بر سر میزبانی بازی‌های نمایندگان دو کشور در لیگ قهرمانان آسیا و همچنین تصمیم AFC بر توافق دو کشور تا ۲۵ اسفند، اظها‌ر کرد: AFC نمی‌تواند در این موضوع خطیر از وظایف خودش شانه خالی کند. شاید چنین رفتارهایی در مواجهه با کشورهای کوچک پاسخ بدهد، اما کنفدراسیون فو‌تبا‌ل آسیا مقابل کشورهای قدرتمند مانند ایران، ژاپن، کره و استرالیا نمی‌تواند کوتاهی کند. اگر چنین اتفاقی روی دهد کره شمالی هم می‌تواند بگوید برای انجام بازی به کره جنوبی نمی‌روم.
او ا‌دا‌مه‌ داد: این کار AFC بدعت بدی است و در کارنامه آنها نوشته می‌شود. ایران نباید زیر بار بازی در کشور سوم برود. ماهیت اصلی فو‌تبا‌ل و ورزش ایجاد وحدت و دوستی میان کشورها است و مسائل سیاسی نباید در آن گنجانده شود. اگر AFC در این موضوع ضعف نشان دهد اولین ضربه را به خود زده است.
مدیر‌عامل سابق استقلال با بیان اینکه عربستانی‌ها در معادلات سیاسی پول خرج می‌کنند، افزود: در همین چند وقت اخیر عربستانی‌ها ۷۵۰ میلیون دلار به عنوان هدیه به یک کشور دادند، AFC نباید خود را به پول بفروشد. ما می‌توانیم برای پیروزی در این مناقشه از رای کشورهایی مانند کره، ژاپن و استرالیا بهره ببریم آیا این کار انجام شده است؟ باید قبل از آغاز نشست AFC مذاکرات چند جانبه با این کشورها را آغاز می‌کردیم.
عضو سابق هیات رییسه فدراسیون فو‌تبا‌ل درباره این که آیا گروه ایرانی در این مذاکرات و نشست‌ها عملکرد قابل قبولی داشتند یا نه؟ تصریح کرد: همه این افراد تمام سعی و تلاش خود را کرده‌اند و توانایی هر کسی تا حد خاصی است. مسئولان ایرانی باید از همه کارشناسان و مدیران با تجربه در این مذاکرات کمک می گرفتند چراکه موفقیت یا عدم موفقیت در این مذاکرات فقط به فدراسیون فو‌تبا‌ل متکی نمی‌شود.
فتح‌الله‌زاده درباره گزارش کمیسیون اصل "۹۰" مجلس شورای اسلامی مبنی بر وجود فساد در فو‌تبا‌ل، اظها‌ر کرد: در همه نهادها و وزارتخانه‌ها فساد وجود دارد. منتهی مقدار آن متفاوت است. شاید کمترین فساد در ورزش وجود داشته باشد، اما باید با مسبب آن برخورد کنیم. کلیات این کار را می پسندم، اما مستندات تهیه شده قوی نیستند. اعضای کمیسیون هم در این گزارش متزلزل عمل کرده‌اند و در گزارش ارائه شده تمام عیار نیست.
او ا‌ضافه‌ کرد‌: نباید با این مسائل به ورزش هجمه‌ای وارد کرد، چراکه سه، چهار هزار نفر به صورت مستقیم برای ورزش زحمت می کشند و فقط باید با تعداد انگشت شماری که از سمت‌های خود سوء استفاده کرده‌اند برخورد کنیم.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.