انتقاد مدیرعامل رجا از مقابله با افزایش قیمت بلیت قطار

مدیرعامل شرکت حمل‌ونقل ریلی رجا با انتقاد از مقابله با طرح افزایش نرخ بلیت قطار اظهار کرد: در شرایطی که وضعیت سرمایه‌گذاری در عرصه ریلی با توجه به بازگشت طولانی‌مدت سرمایه‌ها مثبت نیست، این موضوع می‌تواند تاثیر منفی در سرمایه‌گذاری‌های جدید داشته باشد.

سید حسن موسوی‌نژاد در مراسم روز حمل‌ونقل گفت: با توجه به شرایط چند سال اخیر شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی در مدیریت وضعیت خود فشار زیادی را تحمل کردند از این‌رو طرح افزایش هشت درصدی نرخ بلیت با هدف بهبود نسبی اوضاع آن‌ها مطرح شده این در شرایطی است که حتی افزایش هشت درصدی مدنظر نمی‌تواند کفاف هزینه‌های جاری شرکت‌های ریلی را بدهد.
وی با بیان این‌که سرمایه‌گذاری‌ ریلی مساله‌ هزینه‌بر و طولانی‌مدت است، تاکید کرد: برای بهبود اوضاع در این صنعت باید نگاه ما نیز به افقی طولانی باشد. اگرچه در طول دو سال گذشته صحبت‌های زیادی درباره‌ی افزایش حمایت‌ها از سرمایه‌گذاری ریلی صورت گرفته، اما هنوز در عمل اتفاق چندانی نیفتاده و این موضوع می‌تواند در آمار کل سرمایه‌گذاری در صنعت ریل نیز تاثیر منفی باقی بگذارد.
مدیر عامل شرکت حمل‌ونقل ریلی رجا اضافه کرد: متاسفانه صحبت از افزایش حمایت‌ها از سرمایه‌گذاران ریلی در برخی حوزه‌ها تنها در حد حرف باقی‌مانده است برای مثال سرمایه‌گذاران جدیدی که قصد دارند کار خود را در این زمینه آغاز کنند باید سختی‌های زیادی در دریافت مجوزهای لازم تحمل کنند که این موضوع در نتیجه کار منفی تلقی می‌شود.
موسوی‌نژاد با اشاره به ممنوعیت دریافت مالیات بر ارزش افزوده از سرمایه‌گذاران ریلی عنوان کرد: براساس نص صریح بند ۱۲ از ماده ۱۲ قانون مالیات بر ارزش افزوده این امر نباید اتفاق بیفتد در شرایطی که متاسفانه در برخی حوزه‌ها عملکرد با شعارهای حمایتی همسانی نداشته و ایراداتی در آن وجود دارد.
وی با بیان این‌که حمایت از مصرف‌کننده باید به افزایش کیفیت خدمات ارتباط پیدا کند، خاطر نشان کرد: متاسفانه به دلیل نبود یک نگاه مناسب به حوزه در شرایطی که پس از مدت‌ها مذاکره موافقت با افزایش قیمت بلیت صورت گرفته بود ناگهان این طرح با مقابله و مخالفت همراه شد که می‌تواند نتایج منفی در صنعت ریلی کشور از خود باقی بگذارد، هرچند ما امیدواریم با نتیجه‌بخش شدن صحبت‌ها امکان اجرایی شدن آن فراهم شود.
دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.