اوباما بر حمایت از ادامه عضویت کامرون در اتحادیه اروپا تاکید کرد

«باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا در تماس تلفنی با «دیوید کامرون» بر حمایتش از ادامه حضور انگلیس در اتحادیه اروپا تاکید کرد.

پایگاه اینترنتی کاخ سفید، تماس تلفنی و تاکید اوباما بر حمایت از ادامه عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا را تایید کرد و نوشت: کامرون در این تماس تلفنی، اوباما را از مذاکراتش با رهبران اتحادیه اروپا درباره طرح های اصلاحاتی در خصوص ادامه عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا آگاه کرد.
دو طرف همچنین درباره سوریه و کنفرانس موسوم به حامیان سوریه در لندن که قرار است به میزبانی کامرون و سایر رهبران اروپایی در روز پنج شنبه ۴ فوریه (۱۵ بهمن) برگزار شود، گفت و گو کردند.
رئیس جمهوری آمریکا بر تداوم حمایت کشورش از آوارگان جنگی سوری و سایر کشورهای جهان و نیز کمک به رفع فشارها بر اروپا در مواجهه با بحران بی سابقه اروپا تاکید کرد. 
کامرون و اوباما بر ضرورت برداشتن گام های واقعی برای بهبود دسترسی به کمک های انسان دوستانه و نیز اعتمادسازی در حمایت از روند سیاسی در سوریه تاکید کردند. آنها همچنین درباره تلاش های کنونی برای خروج از بن بست سیاسی در لیبی گفت و گو کردند. 
موضوع طرح های اصلاحاتی پیشنهادی موضوع گفت وگوهای فشرده چند روز پیش کامرون و دونالد توسک رئیس شورای اروپا بوده است.
دولت انگلیس، ماندن این کشور در اتحادیه اروپا را منوط به انجام چهار مورد اصلاحی در این اتحادیه کرده است.
متوقف شدن روند ادغام سیاسی کشورهای اروپا، واگذاری قدرت بیشتری به پارلمان های کشورهای عضو، به رسمیت شناختن واحد های پولی کشورهای عضو علاوه بر یورو و اصلاح مقررات مربوط به کمک های اجتماعی به مهاجران اروپایی، چهار پیشنهاد اصلاحی هستند که انگلیس به اتحادیه اروپا ارائه داده است.
کامرون روز سه شنبه با اشاره به ارائه بسته پیشنهادی اش به توسک برای اصلاح ساختار اتحادیه اروپا و باز تعریف روابطش با این اتحادیه گفت که پیشرفت خوبی در مذاکراتش با بروکسل داشته است.
نخست وزیر انگلیس تنها در صورتی از ادامه عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا حمایت خواهد کرد که شرایط مربوط به عضویت این کشور در این نهاد تغییر کند.
اوباما پیش تر نیز از ادامه حضور انگلیس در اتحادیه اروپا حمایت کرده و گفته بود که یکی از ارزش های مهم حفظ انگلیس در اتحادیه اروپا، قدرت رهبری و توان این کشور در طیف وسیعی از چالش های جهانی است.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.