شرکت سرمایه گذاری و توسعه قشم با فرانسه قرارداد همکاری امضا کرد

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری و توسعه قشم گفت: در دوره زمانی پسابرجام تا پساتحریم، مذاکرات مستمر و هدفمندی با شرکت های معتبر خدمات حقوقی و مشاور مدیریت بین المللی داشتیم که در نهایت موفق به امضا قرارداد همکاری با دفتر حقوقی «دنتونز» فرانسه و شرکت «نامورا» ژاپن شدیم.

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم، رضا باقری نژاد گفت: دفتر حقوقی بین المللی دنتونز (Dentons) با بیش از ۱۲۵ دفتر و هشت هزار نفر از زبده ترین وکلای بین المللی در کشورهای مختلف، یکی از بزرگ ترین دفاتر حقوقی جهان به شمار می رود.
وی یادآوری کرد: این دفتر از ژانویه ۲۰۱۵ همکاری اش را با یکی از دفاتر بزرگ حقوقی چین به نام داچنگ (Dacheng) با هدف توسعه فعالیت های خود آغاز کرده است.
باقری نژاد اظهار کرد: اعتبار حرفه ای، تجربه و تخصص این گروه حقوقی بین المللی عامل موثری در جذب مشاوران مالی و اقتصادی معتبر بین المللی همچون «ارنست اند یانگ» (E&Y) و «نامورا» (Namura) ژاپن محسوب می شود.
وی اضافه کرد: این رویکرد می تواند موجب بسترسازی و ایجاد ساختارهای مورد نیاز در تدوین مدل های سرمایه گذاری و دیگر خدمات مشاوره ای در منطقه آزاد قشم، سایر مناطق آزاد و در نهایت سرزمین اصلی شود.
به گفته وی، دفتر حقوقی بین المللی دنتونز با توجه به شناخت و آشنایی با چالش های بین المللی در کوتاه ترین زمان ممکن توانایی ارایه بهترین راهکارها را برای موکلان خود دارد و از طرفی به دلیل گستردگی دفاتر خود و استفاده از وکلای محلی به دلیل آشنایی با فرهنگ و مقررات هر کشور، می تواند بهترین راهکارهای حقوقی، اقتصادی و تجاری را به مخاطبان خود ارائه کند.
مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری و توسعه قشم اظهار کرد: برنامه ریزی، تدوین نقشه راه و تاسیس یک مرکز مالی بین المللی در قشم، ضرورت حضور مشاوران و وکلای معتبر بین المللی و موسسات و دفاتر حقوقی بین المللی صاحب نام در دوران پساتحریم است.
وی با بیان اینکه این رویکرد به منظور تضمین امنیت خاطر و حفظ منافع سرمایه گذاران خارجی و داخلی بسیار حائز اهمیت است، یادآوری کرد: اقتصاد مقاومتی در گرو توسعه روابط اقتصاد بین المللی و جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی است.
باقری نژاد با اشاره به برنامه ایجاد یک مرکز مالی بین المللی در منطقه آزاد قشم و تبیین وظایف و تکالیف شرکت سرمایه گذاری و توسعه قشم، اصلی ترین وظیفه این شرکت را آسان سازی و آماده سازی زیرساخت های توسعه فعالیت سرمایه گذاری در این منطقه اعلام کرد.
وی ادامه داد: ورود ایران به بازارهای جهانی و بهره مندی از سرمایه گذاری های خارجی و بین المللی براساس برقراری ارتباطات صحیح، حرفه ای، تخصصی، ایجاد اطمینان، ارائه راه کارهای نوین بین المللی و ضمانت های لازم برای سرمایه گذاران خارجی بر اساس روش ها و رفتارهای پذیرفته شده بین المللی امکانپذیر شده است.
باقری نژاد اضافه کرد: ایجاد مرکز مالی بین المللی و استفاده از روش ها و راهکارهای به روز مبادلات مالی بین المللی، مستلزم بهره گیری از دانش، تجربه و تخصص کسانی است که در این عرصه صاحب نام و اعتبار بین المللی هستند.
وی گفت: شرکت مشاوران مالی و اقتصادی نامورای ژاپن نیز با هدف همکاری در امر تهیه و تدوین نقشه راه تاسیس و توسعه مرکز مالی بین المللی قشم و در ادمه ترغیب و همراهی بانک ها و موسسات معتبر مالی بین المللی، کارگزاری ها، لیزینگ ها و دفاتر شرکت ها و موسسات حسابرسی و رتبه بندی مشهور جهانی در این منطقه انتخاب شده است.
به گفته باقری نژاد، شرکت مشاوران نامورای ژاپن طبق رتبه بندی Fintech ،S&P و Moodys در سال ۲۰۱۵ برای پنجمین سال پیاپی جزء ۱۰ شرکت برتر جهان در حوزه خدمات مشاوره ای رتبه بندی شده است.
وی ادامه داد: نامورا از بدو تاسیس تاکنون ۲۵ هزار طرح موفق در نقاط مختلف جهان اجرا کرده است و در خارج از ژاپن در ۲۲ کشور جهان دارای دفاتر نمایندگی و شعبه است که توسط یک هزار مشاور بین المللی به مخاطبان خود خدمات می دهد.
مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری و توسعه قشم گفت: توسعه ی پایدار و تحقق برنامه های کلان اقتصادی در چارچوب اجرایی شدن اهداف برنامه ی ششم و سند چشم انداز کشور با رویکرد اقتصاد مقاومتی در گروه توسعه روابط اقتصادی بین المللی و جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی است.
جزیره قشم با حدود ۱۱۷ هزار نفر جمعیت و یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع وسعت در آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است و به دلیل ظرفیت های عظیم اقتصادی و صنعتی به ویژه در حوزه ذخایر نفت و گاز، یکی از قطب های اقتصادی کشور ارزیابی می شود.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.