روابط روسیه و ایران راهبردی و استرانژیک و در مسیری بازگشت‌ناپذیر است

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با پوتین رئیس جمهور روسیه دیدار و در مورد آخرین وضعیت همکاری‌های دو جانبه و منطقه‌ای گفتگو کرد.

دکتر ولایتی روز چهارشنبه ۱۴ بهمن ماه با پوتین دیدار و اخرین وضعیت همکاری‌های دو جانبه و منطقه‌ای را مورد گفتگو قرار داد.
در این دیدار رییس جمهور روسیه ضمن ابراز خرسندی از توسعه روابط راهبردی دو کشور گفت : ضروری است همکاری‌ها در تمامی زمینه‌ها گسترش یافته و از همه ظرفیت‌ها در این جهت بهره‌برداری شود.
دکتر ولایتی هم در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از ملاقات رئیس جمهور روسیه، به دیدگاه مقام معظم رهبری در نگاه به شرق و توسعه همکاری‌ها با روسیه اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران و روسیه در جهت تنظیم روابط راهبردی و استراتژیک گام بر می‌دارند و این مسیر بازگشت‌ناپذیر در توسعه و گسترش همکاری‌های راهبردی و استراتژیک می‌تواند به ایجاد ثبات و صلح در منطقه و عرصه بین‌المللی کمک نماید.
دکتر ولایتی که به دعوت موسسه تحقیقات استراتژیک روسیه به این کشور سفر کرده علاوه بر شرکت در کنفرانس همکاری‌های ایران و روسیه در شرایط نوین ژیوپلتیک، با مقامات عالی این کشور از جمله دستیار ارشد رئیس جمهور، نماینده ویژه رئیس‌جمهور، دبیر شورای امنیت ملی، رئیس و اعضا کمیته بین‌الملل دوما و برخی دیگر از مقامات دیدار و در خصوص روابط دو جانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی به تبادل نظر پرداخت.
 

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.