اساتید و فضلای حوزه علمیه به نشر‌ اسلام میان جوانان غربی بپردازند

مدیر حوزه علمیه قم گفت: نامه مقام معظم رهبری غیر این که مخاطب آن جوانان اروپایی و آمریکایی است به نوعی فضلا و اساتید حوزه علمیه نیز مورد خطاب این نامه هستند، حوزه‌های علمیه وظایف دارند تا به نشر و تبیین اسلام برای جوانان اروپایی و آمریکایی بپردازند.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد فرخ فال شامگاه چهارشنبه در مراسم تقدیر از برترین‌های ممتازین حوزه علمیه قم که در مدرسه عالی دارالشفا برگزار شد اظهار داشت: یکی از مطالبات جدی مقام معظم رهبری توسعه دایره جامعه مدرسین بود که در قالب طرح مجمع عمومی جامعه مدرسین این مطالبه رهبر معظم انقلاب محقق شد.
مدیر حوزه علمیه قم با اشاره به اعضای تشکیل دهنده و اقدامات صورت گرفته توسط مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: تعدادی از اساتید سطح عالی حوزه علمیه همراه با اعضای جامعه مدرسین اعضای تشکیل دهنده مجمع عمومی جامعه مدرسین هستند که حدود ۴۰۰ نفر هستند، مجمع عمومی جامعه مدرسین در راستای پیگیری مطالبات مقام معظم رهبری و مراجع تقلید ۱۱ کمیته علمی و تخصصی تشکیل داده است.
فرخ فال بیان کرد: جلسات باشکوه در موضوعات مختلف با حضور اساتید سطوح عالی و خارج که بیش از ۱۰۰۰ نفر برگزار شد که در این جلسات دغدغه‌های رهبری و مراجع پیگیری می‌شود و مباحثی نظیر خطری که امروز جهان اسلام را تهدید می‌کند و از آن به عنوان اسلام هراسی نام برده می‌شود بحث شد.
استاد حوزه علمیه با اشاره به نامه مقام معظم رهبری به جوانان غرب و لزوم توجه ویژه به این نامه توسط حوزه علمیه عنوان کرد: نامه مقام معظم رهبری غیر اینکه مخاطب آن جوانان اروپایی وآمریکایی است به نوعی فرزانگان و فضلا و اساتید حوزه علمیه نیز مورد خطاب این نامه هستند، حوزه‌های علمیه وظایف دارند تا به نشر و تبیین اسلام ناب محمدی برای جوانان اروپایی و آمریکایی بپردازند.
وی با بیان اینکه جوانان اروپایی خواهان اسلام بدون پیرایه‌های غرب هستند، تصریح کرد: ممتازین، مستعدین، اساتید، برجستگان و قلم به دستان حوزه علمیه باید مسئولیتی که مقام معظم رهبری به تاکید کرده و دغدغه مراجع را مورد توجه قرار داده و در زمینه ترویج اسلام و تشیع اهتمام جدی داشته باشند.
مدیر حوزه علمیه قم با اشاره به برگزاری همایش سخنی با قلب‌های زنده در استان قم گفت: سال آینده همایش بین‌المللی سخنی با قلب‌های زنده برگزار می‌شود که امیدواریم شاهد حضور با شکوه طلاب و اساتید حوزه علمیه در این همایش باشیم، امروز حوزه علمیه و مراجع و رهبری دغدغه دارند که طلاب و روحانیون توجه ویژه‌ای به تبیین و ترویج اسلام ناب محمدی داشته باشند.
فرخ فال بیان کرد: حوزه‌های علمیه و مدیران باید هوشیار باشند تا با تکیه بر معارف ناب اسلام آنچه را که امام خمینی(ره) ایجاد کردند ادامه داده تا امانت اسلام ناب به دست امام زمان(عج) تحویل داده شود.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.