​رشد ۳.۷۶ واحدی شاخص بورس در هفته ای که گذشت

در چهل و هفتمین هفته معاملاتی امسال با ۳.۷۶ درصد افزایش روبرو شد.

در هفته ای که گذشت تعداد ۱۰۲۹۱ میلیون سهم و حق تقدم به ارزش۲۰۲۳۶ میلیارد ریال در ۶۱۳ هزار دفعه مورد معامله قرار گرفت که به ترتیب ۱۰.۴، ۶.۵ و ۴.۳ درصد کاهش را نسبت به هفته قبل تر تجربه کرد.
ارزش معاملات نرمال نیز در این مدت به ۲۰۲۳۶ میلیارد ریال و حجم معاملات معاملات نرمال به ۱۰۲۹۱ میلیون سهم رسید که به ترتیب با ۶.۵ و ۱۰.۴ درصد کاهش را نشان می دهد و تعداد ۳۳۸۵۱۱ برگه اوراق مشارکت هم به ارزش ۳۴۰ میلیارد ریال معامله شد که به ترتیب ۹۲.۸ و ۹۳ درصد کاهش داشته است.
این گزارش می افزاید: شاخص کل نیز در هفته ای که گذشت با ۲۶۷۳ واحد افزایش به رقم ۷۳۶۸۴ واحد رسید و شاخص بازار اول هم با ۱۶۳۹ واحد افزایش به رقم ۵۱۰۵۵ واحد و شاخص بازار دوم با ۷۱۸۰ واحد افزایش به عدد ۱۶۴۱۴۸ واحد رسیدند که به ترتیب با ۳.۳۲ و ۴.۵۷ درصد افزایش مواجه شدند.
همچنین گروه های استخراج نفت گاز و خدمات جنبی جز اکتشاف با ۱۵.۸۹ درصد، فرآورده های نفتی، کک و سوخت هسته ای با ۱۴.۴۰ درصد، استخراج کانه های فلزی با ۱۱ درصد، فلزات اساسی با ۱۰.۵۵ درصد، خدمات فنی و مهندسی با ۹.۶۱ درصد و مواد و محصولات دارویی با ۷.۷۱ درصد بیشترین تغییر مثبت در شاخص صنایع را نسبت به سایر گروه ها در هفته گذشته به خود اختصاص دادند.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.