آمریکا: بخشی از علت تعویق مذاکرات سوریه، حملات هوایی روسیه است

آمریکا در واکنش به تعویق مذاکرات صلح سوریه، بمباران‌های روسیه را عامل تازه‌ترین ناکامی در تلاش‌های حل بحران سوریه دانست.

به گزارش پایگاه خبری راشا تودی، جان کربی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا مدعی شد که حملات هوایی سوریه در اطراف حلب عمدتا مخالفان رئیس‌جمهوری سوریه را هدف می‌گیرد و نه اعضای داعش را و همین یکی از دلایلی است که مذاکرات صلح سوریه روز چهارشنبه به حالت تعلیق درآمد.
جان کربی در جمع خبرنگاران گفت، حملات مذکور در اطراف حلب موجب شده تا تعداد زیادی غیر نظامی کشته شده و شهروندان سوری آواره شوند و احتمالا مسیرهای تدارکاتی کمک‌های بشردوستانه مسدود شده‌اند. وی افزود: بسیار دشوار است که شاهد باشیم چگونه این حملات علیه مواضع غیر نظامیان موجب شده تا روند صلح آسیب ببیند. بخشی از دلیلی که نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه مذاکرات صلح ژنو را معلق کرد، کشته شدن غیر نظامیان و آسیب دیدن مسیرهای تدارکاتی کمک‌های بشر دوستانه است.
کربی بار دیگر موضع آمریکا را بازگو کرد و خواستار آن شد تا نیروهای روس‌ انرژی نظامی خود را بر روی شبه‌نظامیان داعش در سوریه متمرکز کنند و نه اپوزیسیون و یا غیر نظامیان. وی در ادامه تاکید کرد که تنها روسیه را مقصر نمی‌داند اما این عاملی اصلی بود.
 

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.