افزایش نیم میلیون بشکه‌ای ظرفیت تولید نفت ایران در کمتر از یک روز

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون گفت: با انجام عملیات رکوردگیری در مناطق نفتخیز جنوب، در کمتر از یک روز ۵۰۰ هزار بشکه نفت به ظرفیت تولید کشور افزوده شد.

محسن دهان‌زاده عصر شنبه در حاشیه برگزاری نمایشگاه «تجهیزات صنعت نفت ساخت داخل» در جمع خبرنگاران تصریح کرد: شرایط برای افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای نفت ایران در پساتحریم آماده است.
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون اضافه کرد: در عملیات رکوردگیری که چندی پیش انجام شد، تلاش کردیم آمادگی شرکت‌های نفتی برای افزایش ظرفیت تولید در پساتحریم را بسنجیم و بر این پایه عملیات افزایش تولید به طور آزمایشی اجرا شد. 
دهان‌زاده گفت: بر پایه برنامه قرار بود در سه روز، نزدیک به ۵۰۰ هزار بشکه به ظرفیت تولید نفت مناطق نفت‌خیز جنوب اضافه کنیم اما توانستیم این رکورد را در یک روز به دست آوریم.
وی ادامه داد: در ماه‌های گذشته با انجام تعمیرات بنیادین، نزدیک به ۶۴ هزار بشکه به ظرفیت تولید نفت این منطقه اضافه شده است. 

پیشرفت ۸۰ درصدی بزرگ ترین واحد نمک‌زدایی نفتی خاورمیانه
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون به بهره‌برداری از بزرگ‌ترین واحد نمک‌زدایی نفتی خاورمیانه در آینده نزدیک اشاره کرد و گفت: این واحد نزدیک به ۸۰ درصد پیشرفت دارد و با بهره‌برداری از آن تا خردادماه سال آینده، ظرفیت نمک‌زدایی این واحد از ۲۸۰ هزار به ۴۸۰ هزار بشکه افزایش می‌یابد.
این مقام بلندپایه شرکت ملی نفت اضافه کرد: مناطق نفت‌خیز جنوب آمادگی دارد پس از رفع تحریم‌ها برنامه تکلیفی افزایش تولید خود را انجام دهد. 
دهان‌زاده گفت: شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون با برخورداری از ظرفیت تولید بیش از یک میلیون بشکه نفت، قادر است نزدیک به ۲۵ درصد نفت مورد نیاز را تامین کند. 
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون افزود: این شرکت روزانه ۴۰۰ هزار بشکه نفت برای پالایش به پالایشگاه‌های شمال کشور مانند پالایشگاه تهران می‌فرستد و یک‌صد هزار بشکه نیز به پالایشگاه آبادان تحویل می‌دهد. 
سومین نمایشگاه تخصصی «تجهیزات نفت ساخت داخل» امروز (شنبه) با حضور ۳۰۰ سازنده داخلی در اهواز آغاز به کار کرد و تا چهار روز آینده به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.