نوربخش: پرداخت مستمری ها یک روز هم تاخیر نداشته است

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی گفت: دو سال اخیر علیرغم حداکثر شدن فشارهای تحریم اقتصادی به ایران، سازمان تامین اجتماعی در پرداخت مستمری‌ها یک روز نیز تأخیر نداشتیم.

سیدتقی نوربخش در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران ضمن تبریک فرا رسیدن ایام‌الله دهه فجر و همچنین گرامیداشت یاد شهید حمیدزاده از کارکنان سازمان تأمین اجتماعی که چندی پیش در سوریه و به عنوان مدافع حرم به شهادت رسید، در تشریح اقدامات سازمان تأمین اجتماعی اظهار داشت: تامین اجتماعی در حال حاضر ۴۰ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از جمعیت کشور را تحت پوشش دارد، این سازمان به پنج میلیون و ۲۰۰ هزار نفر مستمری بگیر علاوه بر دریافت مستمری، خدمات درمانی و ۱۶ نوع خدمت دیگر را ارائه می کند.
نوربخش خاطرنشان کرد: ۳۵ میلیون نیروهای مولد و شاغل کشور با خانواده هایشان نیز تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند و از ۸۰ بیمارستان و ۳۵۰ مرکز درمانی خدمات دریافت می کنند.

در پرداخت مستمری ها یک روز هم تاخیر نداشتیم
نوربخش با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی در دولت یازدهم توانسته علیرغم تمام فشارهای تحریم‌های اقتصادی به بهترین نحو وظایف خود را انجام دهد، عنوان کرد: در دو سال اخیر علیرغم حداکثر شدن فشارهای تحریم اقتصادی به ایران، سازمان تامین اجتماعی توانسته است خدمات خود را به موقع به مردم ارائه دهد و حتی در پرداخت مستمری‌ها نیز یک روز نیز تأخیر نداشتیم.

پرداخت از جیب مردم کمتر از ۷درصد شده است
وی با اشاره به عدم شرایط مطلوب خدمت‌رسانی سازمان تامین اجتماعی در سنوات گذشته و پرداخت ۵۰ درصد از خدمات درمانی از جیب مستمری‌بگیران اظهار داشت: متاسفانه شرایط گذشته در شأن مردم نبود و ما در طرح سلامت توانستیم پا به پای این طرح حرکت کنیم به طوریکه با تدابیر اندیشیده شده، حداکثر پرداخت مردم از جیب‌شان به کمتر از ۷ درصد کاهش یافت.

امیدواریم با طرح سلامت مشکل بیماران سرطانی و خاص بر طرف شود
مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: همچنین در خصوص بیماران مبتلا به سرطان و بیماران خاص که هزینه‌های درمان آنها سرسام‌آور است گام‌های بزرگی برداشته شده ولی هنوز مشکلاتی وجود دارد که امیدواریم با تکمیل طرح سلامت این مشکلات نیز مرتفع شود.

ماهانه ۳ هزار میلیارد تومان مستمری پرداخت می شود
وی میزان تعهدات پرداختی در سازمان تامین اجتماعی را حدود چهار هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در ماه عنوان کرد و افزود: ماهانه سه هزار میلیارد تومان مستمری پرداخت می شود و یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای خدمات درمانی در بیمارستان های ملکی و تعهدات بیمه ای به بیمه شدگان این سازمان ارائه می شود.
نوربخش با بیان اینکه این رقم ۸۰۰ میلیارد تومان از میزان هدفمندی یارانه ها بیشتر است، افزود: خدمات ما بدون استفاده از بودجه دولتی است.
وی افزود: در دو سال گذشته و به اوج رسیدن فشار تحریم‌های اقتصادی همکاران بنده بسیجیان اقتصادی بودند که در خط مقدم مبارزه قرار داشتند و خوشبختانه توانستیم علیرغم تجهیز بودجه ۶۰ هزار میلیارد تومانی در سال ۹۴، سربلند بیرون آییم.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی بااشاره به ارتقا خدمات غیر حضوری به بیمه شدگان گفت: حدود سه میلیون مراجعه در ماه به وسیله خدمات غیرحضوری در سازمان کاهش یافته است.

در انتخابات بی طرفیم
سیدتقی نوربخش همچنین به دستاوردهای سازمان تامین اجتماعی پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: در آستانه دو انتخابات مهم و سرنوشت ساز در کشور قرار داریم و بنده در این تریبون مقدس بی طرفی سازمان تامین اجتماعی در رویدادهای سیاسی را اعلام می کنم.
وی تصریح کرد: همچنین این سازمان آمادگی خود را برای همکاری همه جانبه با منتخبان مردم در مجلس شورای اسلمی اعلام می کند تا بتوانیم با استفاده از نظرات مثبت و تاثیرگذار نمایندگان مجلس آینده نیز گام های موثری برای رفع مشکلات این سازمان برداریم.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: امیدوارم انتخابات پیش رو، پرشور و باشکوه با مشارکت حداکثری مردم داشته باشیم تا بار دیگر با شرکت حداکثری مردم مشتی بر دهان مستکبران بکوبیم.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.