شرط استفاده از تسهیلات ارزان قیمت ایتالیا در پروژه‌های بندری

lعاون وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه پروژه های ریلی و بندری هم به طور قطع سهمی در تسهیلات ارزان قیمت ایتالیا خواهند داشت، گفت: شرط استفاده از این تسهیلات ارزان قیمت این است که شرکت های ایتالیایی برنده مناقصه های سازمان بنادر باشند.

محمد سعید نژاد با اشاره به دستاوردهای سفر به ایتالیا و فرانسه، اظهار داشت: یکی از دستاوردهای مهم این سفر بحث استفاده از تسهیلات ارزان قیمت از منابع ایتالیایی است که البته در این سفر اخیر بحث استفاده پروژه‌های سازمان بنادر از این تسهیلات مطرح نشد.
وی ادامه داد: مذاکرات ادامه دارد و به طور قطع پروژه های سازمان بنادر و دریانوردی هم از این تسهیلات ارزان قیمت ایتالیایی سهم خواهند داشت.
سعید نژاد با اشاره به شرایط استفاده از تسهیلات ارزان قیمت اروپایی برای پروژه های سازمان بنادر، گفت: برای استفاده از این تسهیلات در ابتدا شرایط مناقصه و خرید بررسی می شود و در گام بعدی قوانین مربوطه ساخت داخل را بررسی می کنیم.
رییس سازمان بنادر و دریانوردی افزود:  اگر شرکت های ایتالیایی برنده مناقصه ها باشند، از این منابع ارزان قیمت می توان استفاده کرد وگرنه بحث خرید و واگذاری پروژه ها از طریق شرکت‌هایی انجام می شود که بتوانند منابع مالی را هم تامین کنند.
وی با بیان اینکه علاوه بر موضوع توان تامین مالی، سایر توانایی شرکت های داخلی و خارجی برای ورود به پروژه های سرمایه گذاری بندری بررسی می شود، ادامه داد: هر چند که توانایی تامین مالی در مناقصه ها اهمیت دارد اما هر یک از شرکت‌های علاقه‌مند به سرمایه گذاری در حوزه توسعه بنادر از جنبه‌های فنی و میزان قدرت برقراری ارتباطات جهانی برای افزایش حمل بار به بنادر ایران ارزیابی می‌شوند. 

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.