تامین سیب و پرتقال شب عید بیش از نیاز کشور

رییس سازمان تعاون روستایی از سهم ۲۴ تا ۵۱ درصدی کشاورزان از قیمت و بازار محصولات کشاورزی خبر داد و گفت: پرتقال و سیب مورد نیاز برای شب عید بیشتر از نیاز ذخیره‌سازی شده است و در حال حاضر نیز در حال تمهید تدابیر ویژه برای توزیع به موقع آن برای شب عید هستیم.

حسین صفایی در نشست معاونین و مدیران ارشد وزارت جهاد کشاورزی با معاون اول رئیس‌جمهور اظهار کرد: در بازار محصولات کشاورزی در طول سال‌های دولت گذشته هیچ برنامه اثربخشی تدوین و اجرا نشده است و دائما واسطه‌گری و واسطه‌ها گسترش پیدا کرده‌اند در حالی که مسئولان در آن زمان تنها به شعار دادن می‌پرداختند.
صفایی با بیان اینکه همواره فاصله قیمت تولید تا مصرف محصولات کشاورزی بیشتر شده گفت: افزایش بیش از حد فاصله تولید تا مصرف قیمت محصولات کشاورزی به معنای این است که نتوانستیم بازار را کارآمد کنیم، چرا که کشاورزان سهم چندانی از قیمت تولید محصولشان در بازار ندارند.
وی ادامه داد:‌ براساس گزارش‌های موجود و بررسی‌های صورت گرفته از سهم تولیدکنندگان از قیمت محصولات کشاورزی طی سال‌های ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۲ کشاورزان از قیمت محصولاتی مانند انگور ۲۴ درصد، پرتقال ۲۵ درصد، هندوانه ۳۰ درصد، سیب درختی ۳۴ درصد، پیاز ۳۷ درصد، سیب زمینی ۴۲ درصد، زردآلو ۴۲ درصد، نخود ۴۷ درصد، عدس ۵۱ درصد و شیر ۴۱ درصد سهم برده‌اند.
صفایی از تامین میوه شب عید خبر داد و گفت: ذخیره سیب و پرتقال شب عید بیش از نیاز انجام شده اما خط اعتباری آن هنوز انجام نشده است که تقاضا داریم هرچه سریع تر مشکلات در این زمینه برطرف شود.
وی پیشنهاد کرد: برای بهبود وضعیت محصولات کشاورزی بازاری متکی بر امکانات و زیرساخت‌های تعاونی‌های روستایی در جای جای کشور ایجاد شود تا بتوان بزرگترین فروشگاه زنجیره ای تعاون روستایی را در کشور احداث کرد.
دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.