سخنگوی وزارت خارجه استفاده از سلاح شیمیایی را بدون توجه به عاملان و قربانیان آن محکوم کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در خصوص استفاده از سلاح‌های شیمیایی در نزدیکی شهر ادلب سوریه گفت: هر نوع کاربرد سلاح شیمیایی را بدون توجه به عاملان و قربانیان آن به شدت محکوم می‌کنیم.

بهرام قاسمی افزود: این فاجعه دردناک، اولین مورد به کارگیری سلاح شیمیایی در بحران سوریه نبوده و تعامل با آن بر اساس معیارهای چندگانه، تبلیغات جهت‌دار و مبتنی بر قضاوت‌های زودهنگام و استفاده ابزاری برای اتهام‌زنی و تثبیت مواضع و خواسته‌های سیاسی برخی از بازیگران را مانع برخورد ریشه‌ای با این‌گونه فجایع می‌دانیم.
سخنگوی وزارت امور خارجه هم‌چنین اظهار کرد: با توجه به سابقه نقل و انتقال، ذخیره و به کارگیری سلاح‌های شیمیایی توسط گروه‌های تروریستی در سوریه، جمهوری اسلامی ایران همواره معتقد بوده است با وجود خلع سلاح شیمیایی دولت سوریه با همکاری کامل این دولت و زیر نظر نماینده مشترک OPCW و UN، بی‌توجهی به لزوم خلع سلاح شیمیایی گروه‌های مسلح تروریستی به عنوان یک خلل اساسی در روند خلع سلاح شیمیایی سوریه وجود داشته و جمهوری اسلامی ایران بارها بر نگرانی خود از این امر و تبعات آن تاکید کرده است.
قاسمی خاطرنشان کرد: یکی از اهداف این رویداد، اختلال در روند سیاسی و برهم زدن آتش بس ایجاد و تحکیم شده در روند آستانه است. جمهوری اسلامی ایران ضمن تاکید بر ضرورت تداوم تلاش‌ها در جهت حل سیاسی بحران سوریه، تاخیر در تفکیک گروه‌های تروریستی از معارضه سیاسی و مقابله جهانی با تروریسم را از عوامل اصلی ادامه بحران سوریه و تکرار فجایع این‌گونه دانسته و توجه و اهتمام نسبت به آن را ضروری می‌داند.
سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان بزرگ‌ترین قربانی به کارگیری سلاح شیمیایی، ضمن ابراز همدردی و تسلیت به خانواده‌های قربانیان مظلوم فاجعه خان شیخون در ادلب سوریه، آمادگی کشورمان را جهت پذیرش و مداوای مجروحان آن اعلام می‌دارد.
 

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.