تمایل دانشمندان وزنان آمریکا برای ورود به عرصه سیاست پس از پیروزی ترامپ

زنان و دانشمندان آمریکایی در پی روی کار آمدن دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، برای نامزدی در کنگره این کشور تمایل نشان داده اند.

روزنامه کریستین ساینس مانیتور در گزارشی در این خصوص نوشت: تعداد دانشمندان و زنانی که خواستار عضویت در کنگره آمریکا هستند، رو به افزایش است.
تریسی ون هوتن مهندس هوافضای ناسا یکی از ۲۴ نامزد عمدتا دمکرات است که برای احراز کرسی خالی خاویر بسرا دادستان کل جدید کالیفرنیا و عضو سابق مجلس نمایندگان آمریکا رقابت می کند.
۱۳ تن از نامزدهای احراز این پست زن هستند و بسیاری از آنها برای اولین بار در زمینه سیاسی نامزد می شوند.
غیرسیاسیون آمریکایی که نگرانند ریاست جمهوری ترامپ چه معنا و مفهومی برای ارزش های لیبرال داشته باشد، پای به عرصه سیاست می گذارند به این امید که تجارب شان بتواند زمینه شروع تغییرات در داخل سیستم آمریکا را فراهم کند.
به گفته الین کامارک عضو ارشد موسسه بروکینکز در واشنگتن، مردم از وضع موجود سرخورده اند و دلیل این سرخوردگی را عملکرد سیاسیون می دانند.
در واقع زنان جوان آمریکایی از زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در آبان ماه سال گذشته، به برنامه های آموزشی سیاسی روی آورده و فعالان عرصه علمی نیز سمینارهایی در زمینه نامزدی برای احراز پست های سیاسی برگزار کرده اند.
اما برخی تحلیل گران می گویند خیلی زود است که بگوییم این روند تداوم خواهد یافت یا نه و اینکه آیا تازه واردان به عرصه سیاست می توانند تغییری واقعی ایجاد کنند؟

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.