شهر سلولی در کرج تأسیس می‌شود

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی از تأسیس شهر سلولی در دانشگاه خوارزمی کرج با مشارکت بخش خصوصی خبر داد.

امیرعلی حمیـدیه در مراسم  افتتاحیه مرکز آزمایشگاه سلول‌های بنیادی پژوهش سرای دانش‌آموزی ملاصدرا در کرج که عصر چهارشنبه برگزار شد، اظهار کرد: جای خوشحالی است که این آزمایشگاه سلول‌های بنیادی خارج از استان تهران افتتاح می‌شود.
وی بابیان اینکه پیش از دو سال گذشته بیش از ۹۷ درصد آموزشگاه‌های سلول‌های بنیادی کشور در استان تهران واقع‌شده بود، گفت: این مهم در حال حاضر به زیر ۴۵ درصد رسیده است.
دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی خاطرنشان کرد: استاندار البرز نخستین استانداری است که برای آینده کشور سرمایه‌گذاری می‌کند.
حمیدیه با تأکید بر اینکه استان البرز از ظرفیت‌های علمی و پژوهشی بالایی در جهت تجاری‌سازی محصولات سلول‌های بنیادی دارد، تصریح کرد: کشور جمهوری اسلامی ایران می‌تواند باهمت دانش آموزان به‌عنوان ابرقدرت سلول‌های بنیادی در جهان مطرح شود.
وی بیان کرد: طبق رایزنی‌های صورت گرفته و قراردادهای منعقده شده بنا است شهر سلولی در دانشگاه خوارزمی با مشارکت بخش خصوصی تأسیس می‌شود، این مهم باوجود پتانسیل‌های تولید محصولات دارویی استان دور از ذهن نیست.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.