روحانی: تلاش استانها بر تولید اشتغالزا متمرکز شود

رئیس جمهوری گفت: در سال ۹۶ با شعار اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، تلاش همه استانها باید بر تولید اشتغالزا متمرکز شود.

 دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری روز پنجشنبه در بدو ورود به سمنان در فرودگاه این شهر در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: خرسندم که در آغاز سال جدید به استان سمنان که دارای مردمی غیور، مومن و دلاور است سفر می کنم.
وی یادآور شد: هدف از سفرم به استان سمنان بررسی طرح های سفر استانی گذشته است و بررسی آن طرح ها و بررسی دستاورردهایی است که حاصل شده است و اجرای کامل طرح ها تا پایان دولت یازدهم هدف اصلی است که بعضی از این طرح ها تا ۸۰ تا ۹۰ درصد پیشرفت دارد و تا ماه های آخر دولت تکمیل می شود.
رئیس جمهوری افزود: در این سفر نیز برخی از طرح ها در نقاط و شهرستان های مختلف استان سمنان مورد افتتاح قرار می گیرد و همچنین برای مواردی که در تولید ملی و اشتغال دارای اهمیت است تصمیم گیری می شود.
وی تاکید کرد: در سال اقتصاد مقاومتی، تولید اشتغال، تلاش همه استان ها باید برای تولید اشتغال‌زا متمرکز شود، استان سمنان نیز ظرفیت و استعداد فراوانی در بخش های مختلف دارد که جوانان تحصیل کرده و استعدادهای فرهنگی و کشاورزی فراوان از جمله ویژگی های استان سمنان است.
دکتر روحانی ادامه داد: مشکل اصلی استان سمنان تامین آب است، اگر مساله آب در این استان حل شود، از لحاظ صنعتی، تولید محصولات کشاورزی و مواد غذایی این استان استعداد فراوان دارد و می تواند پذیرای سرریز جمعیت استان تهران باشد که کمک خوبی برای کشور است.
رئیس جمهوری اظهار امیدواری کرد: دستاوردهای این سفر پیشرفت و توسعه برای استان سمنان و مردم این استان به همراه داشته باشد.
در سفر دکتر روحانی در روز هفدهم فروردین ۹۶ به سمنان در قالب چهارمین سفر کاروان تدبیر و امید به استان ها در سالجاری، ۱۸ طرح عمرانی و صنعتی با بیش از ۱۱ هزار و ۶۷۰ میلیارد ریال اعتبار و ایجاد اشتغال برای بیش از ۸۸۵ نفر از طریق ویدئوکنفرانس بهره برداری و کلنگ زنی می شود که شامل افتتاح ۱۷ طرح و آغاز عملیات اجرایی یک طرح صنعتی است.
در این آئین آیت الله سید محمد شاهچراغر امام جمعه و محمدرضا خباز استاندار و جمعی از مسوولان استان سمنان حضو رداشتند.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.