لوپن: فرانسه به مدرسه تروریست ها تبدیل شده است

نیوزویک: «مارین لوپن»، رهبر حزب راست‌گرای افراطی جبهه ملی در دومین مناظره نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، به انتقاد تند از سیاست های مهاجرتی دولت پرداخت و فرانسه را «مدرسه تروریست ها» خواند.

 تارنمای نیوزویک، در دومین مناظره نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری فرانسه که به تنش کشیده شد، مارین لوپن، رهبر حزب راست‌گرای افراطی «جبهه ملی»، گفت: تروریست های بسیاری در میان جمعیت مهاجران وارد فرانسه شده اند.
لوپن با تاکید بر این مطلب که مسئول حادثه تروریستی «باتلاکان» برخی از همین مهاجران هستند، افزود: «فرانسه به مدرسه ای برای تروریست ها تبدیل شده است.»
به نوشته تارنمای نیوزویک، لوپن که بارها از تهدید ایجاد شده توسط اسلام سخن گفته، خواستار کاهش شدید مهاجرت است و در مناظره روز یکشنبه نیز قول داده است که مبارزه بی امانی علیه افراطگرایی اسلامی آغاز کند.
لوپن پس از حادثه تروریستی پاریس که منجر به کشته شدن ۱۳۷ نفر شد، ادعا کرده بود که دیگر فرانسه و مردم فرانسه امنیت ندارند. او در حادثه ورود کامیون به میان جمعیت در شهر نیس که ۸۶ کشته داشت نیز با لحن مشابهی دولت را مقصر این قساوت دانست و خواستار اعلام جنگ علیه افراط گرایی شد.
طبق گزارش نیوزویک، امانوئل ماکرون، نامزد میانه رو ریاست جمهوری فرانسه که رقابت بسیار نزدیکی با لوپن دارد، در پاسخ به لحن تند لوپن گفت: «شما هم همان دروغ هایی را تحویلمان می دهید که ۴۰ سال پیش از پدرتان می شنیدیم.»
مارین لوپن در سال ۲۰۱۱ جایگزین پدرش در مقام رهبر حزب راست افراطی «جبهه ملی» فرانسه شد. با وجود اینکه محبوبیت حزب تحت رهبری او افزایش یافته و موفق به کسب ۲۵ درصد آرا در دور اول انتخابات شده است، اما به نظر میرسد لوپن در دور دوم صحنه را به رقیبش ماکرون واگذار کند.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.