روحانی: سال ۹۶، سال افزایش تولیدات ملی در زمینه‌های مختلف است

رییس‌جمهور با بیان اینکه اتکا به متخصصین داخلی در صنایع مختلف و ورود شتابان بخش خصوصی به عرصه فعالیت‌های تولیدی اشتغال‌زا، بی‌تردید برای ملت ایران جای خوشحالی است، گفت: امسال به ویژه در عرصه‌های تولید و اشتغال که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، باید بیش از پیش تلاش و فعالیت کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز پنجشنبه در جریان سفر به استان سمنان، پس از افتتاح مجموعه خودروسازی فردا که اولین خط تولید محصولات گروه صنعتی ایران خودرو از سوی بخش خصوصی است، در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: سال ۹۶، سال افزایش تولید ملی است و در همه زمینه ها باید تولیدات ملی خودمان را افزایش دهیم.
رییس جمهور افزود: بسیار خوشحالم که امروز این مجموعه خودروسازی در استانی فعال شده است که تا کنون سابقه حضور صنایعی مثل صنعت خودروسازی در آنها وجود نداشته است. فعالیت اولیه این مجتمع از حدود دو ماه قبل آغاز شده و در حال حرکت به سمت ظرفیت اسمی خود برای تولید سالانه ۱۰۰ هزار خودروی سمند در سال است.
روحانی اظهار کرد: خوبی خودرو سمند این است که به گفته متخصصان بیش از ۹۰ درصد همه قطعات و اجزای آن در داخل کشور تولید می شود و طراحی آن نیز داخلی است. این به معنای اتکای صنعت داخلی به متخصصان، مهندسین و طراحان داخلی است.
روحانی یکی دیگر از ویژگی های مجتمع تولید خودروی سمنان را این دانست که با سرمایه و مدیریت بخش خصوصی اداره می شود و خاطرنشان کرد: باید در همه زمینه‌ها بخش خصوصی را فعال کنیم. دولت باید بخشی از فعالیت‌هایش را به بخش خصوصی واگذار کرده و کمک کند تا یک رقابت آزاد و سالم در اقتصاد کشور با حضور بخش خصوصی شکل بگیرد و امنیت مطلوبی که امروز برای سرمایه گذاری در ایران وجود دارد، بیش از پیش ارتقا و گسترش یابد.
رییس‌جمهور با ابراز خوشحالی از اینکه در این مجتمع تولیدی در مدت کوتاه نزدیک به ۲ ماه، ۱۵۰ نفر مشغول بکار شده اند، گفت: بیش از ۹۰ درصد پرسنل این مجموعه جوانان محلی خود استان هستند و در جریان این دیدار با هر کدام از آنان که گفت‌وگو کردیم از مجموعه فعالیت شان راضی و خشنود بودند.
روحانی اظهار کرد: این روند به معنای حرکت در مسیر تولید پایدار است. اساس تولید بر عهده نیروی کار است که اگر با دلگرمی کار کند فعالیت خود را دقیق و صحیح انجام داده و فعالیت آن مجموعه روز به روز به سمت رشد و توسعه بیشتر حرکت می کند.
رییس جمهور از همه کارآفرینان کشور دعوت کرد برای سرمایه گذاری و فعالیت اقتصادی در سال جدید بیش از سال های گذشته فعال باشند تا شاهد ایرانی سربلند و آبادتر باشیم.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.