نویسنده یمنی: لندن مانند آمریکا از امیرنشین های خلیج فارس باج گیری می کند

نویسنده و روزنامه نگار یمنی در یادداشتی که در خبرگزاری «المعلومه» عراق منتشر شده است گفت که لندن به صف آمریکا برای باج گیری از امیرنشین های عرب حوزه خلیج فارس پیوسته است.

عبدالعزیز ظافر المعیاد در این مقاله که امروز پنجشنبه منتشر شده، افزوده است که اعلام پلیس انگلستان (اسکاتلندیارد) مبنی برتحقیق و تفحص درجرائم جنگی ریاض در جنگ یمن، آن هم در آستانه مذاکرات نخست وزیر انگلیس با عربستان و دیگر کشورهای عرب حوزه خلیج فارس ، به نظر می رسد لندن هم خط مشی آمریکا را برای باج گیری از امیرنشین های خلیج فارس در پیش گرفته است.
این نویسنده یمنی با اشاره به این حادثه و قضیه اعتراضات اخیر در پایتخت انگلستان در جریان سفر احمد العسیری سخنگوی ائتلاف نظامی عربی به سرکردگی عربستان به لندن و درخواست محاکمه او به اتهام جنایت جنگی در یمن و پرتاب تخم مرغ به سویش، افزوده است که به نظر می رسد دولت خانم ترزا می از این تحولات به عنوان ابزاری برای باج گیری بیشتر از سعودی ها و دیگر شیوخ حوزه خلیج فارس بهره می برد.
المعیاد با اشاره به اتهامات وزیر خارجه انگلستان در هشتم دسامبر گذشته که ریاض را به استفاده ابزاری از دین متهم کرده بود، نتیجه گرفته است که همه این اتفاقات در انگلستان حساب شده است بویژه اینکه نگرانی شیوخ عرب حوزه خلیج فارس از احتمال بازداشت یا تعقیب قضایی در کشورهای اروپایی رو به تزاید گذاشته است.
این نویسنده یمنی نوشته است که ترزا می می خواهد با طرح این گونه مسائل، از آن برای گرفتن امتیازات بیشتر در گفت و گوهای آینده خود با ریاض و ابوظبی و دیگر کشورهای عربی حوزه خلیج فارس استفاده کند.
به نوشته عبدالعزیز ظافر المعیاد، بی شک لندن به صف امریکا برای امتیاز گیری از شیخ نشین های عرب حوزه خلیج فارس پیوسته و انتظار می رود در آینده فرانسه، ایتالیا، آلمان و دیگر کشورها نیز به این قافله بپیوندند.
المعیاد افزوده است که آنچه در این میان مهم است اینکه آیا عربستان و دیگر کشورهای عربی حوزه خلیج در کنار هزینه های سنگین جنگی که بر آنها تحمیل شده است آیا تحمل این باج گیری های جدید را نیز خواهند داشت؟

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.