همه قهرمانی‌های زودهنگام لیگ برتر

به نظر می‌رسد در لیگ شانزدهم، برای ششمین بار در تاریخ لیگ برتر شاهد یک قهرمانی زودهنگام باشیم و تکلیف قهرمان قبل از هفته آخر مشخص شود. از ۱۵ دوره قبلی، در ۱۰ دوره قهرمان لیگ برتر در هفته آخر مشخص شده و ۵ بار هم لیگ، قهرمان خود را قبل از هفته آخر شناخته است.

در اولین دوره لیگ برتر، پرسپولیس در آخرین هفته، با پیروزی بر فجر سپاسی و به لطف شکست استقلال مقابل ملوان با اختلاف یک امتیاز نسبت به استقلال قهرمان شد.
در دومین دوره سپاهان سه هفته مانده به پایان لیگ اختلاف خود را با تیم دوم به ۱۱ امتیاز رساند و قهرمانی‌اش را قطعی کرد. این زودهنگام‌ترین قهرمانی در تاریخ لیگ برتر است و پرسپولیس در این فصل می‌تواند با اختلافی ۱۲ امتیازی با تیم دوم، رکورد سپاهان را بشکند، البته به شرطی که استقلال و تراکتورسازی در دو بازی بعدی خود شکست بخورند.
در لیگ سوم پاس با سرمربیگری مجید جلالی با پیروزی ۵-۰ بر استقلال اهواز، در هفته آخر قهرمان شد و استقلال با ۲ امتیاز اختلاف دوم شد.
در لیگ چهارم فولاد خوزستان یک هفته قبل از پایان لیگ با پیروزی بر داماش گیلان ۶۴ امتیازی شد و قهرمان شد و استقلال با ۶ امتیاز اختلاف نایب قهرمان شد. هنوز هیچ تیمی در لیگ ۱۶ تیمی به امتیاز فولاد در لیگ چهارم نرسیده و پرسپولیس با گرفتن بیش از ۴ امتیاز از ۴ بازی بعدی خود این رکورد را هم خواهد شکست.
در لیگ‌های پنجم، ششم، هفتم و هشتم قهرمان‌های لیگ در هفته آخر مشخص شدند که قهرمانی‌های پرسپولیس و استقلال در لیگ‌های هفتم و هشتم دراماتیک‌تر بود.
در لیگ نهم سپاهان یگ بار دیگر قبل از هفته آخر قهرمان شد. این تیم در فاصله ۲ هفته تا پایان، ۶ امتیاز بیشتر از تیم دوم داشت و با توجه به تفاضل گل بسیار بالاتر از ذوب‌آهن، قهرمانی این تیم مسجل شده بود. اما پس از پیروزی ۲-۱ مقابل پیکان در بازی هفته ماقبل آخر قهرمانی سپاهان رسمی شد.
در لیگ دهم هم همین اتفاق افتاد و سپاهان دو هفته قبل از پایان لیگ با اختلاف ۶ امتیازی با تیم دوم قهرمانی خود را مسجل و با تساوی در بازی بعدی، قهرمانی‌اش را رسمی کرد.
سپاهان در لیگ یازدهم برای اولین بار قهرمانی خود را در هفته آخر قطعی کرد. این تیم با تساوی مقابل مس سرچشمه قهرمان شد و بردهای استقلال و تراکتورسازی را بی‌اثر کرد.
استقلال در لیگ دوازدهم برای اولین بار قبل از هفته آخر قهرمان شد. شاگردان قلعه‌نویی با پیروزی ۱-۰ بر فولاد قهرمان شدند و بازی آخرشان مقابل پگاه گیلان تشریفاتی شد.
در لیگ‌های سیزدهم، چهاردهم و پانزدهم هم تکلیف قهرمان در روز آخر مشخص شد که به یادماندنی‌ترین آنها قهرمانی عجیب سپاهان در روز اتفاقات باورنکردنی تبریز در لیگ چهاردهم بود.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.