تابش :دولت در زمینه اقتصاد مقاومتی مظلوم واقع شده است

نماینده مردم اردکان و رئیس مجمع نمایندگان استان یزد در مجلس شورای اسلامی گفت: با وجودی که در حوزه اقتصاد مقاومتی کارهای خوبی انجام شده ولی عملکرد دولت در این زمینه مورد بی توجهی قرار گرفته و در واقع به دولت جفا شده است .

 محمدرضا تابش شامگاه جمعه در نشست ستاد راهبردی مدیریت اقتصاد مقاومتی استان با حضور وزیران تعاون ،کار و رفاه اجتماعی و ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: تک رقمی شدن نرخ تورم، جلوگیری از خام فروشی ، خودکفایی در گندم و تراز مثبت تجاری از جمله فعالیتهای دولت یازدهم در راستای اقتصاد مقاومتی است.
نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امیدواریم در آینده در زمینه بنزین هم به خودکفایی برسیم اظهار داشت : با وجود این همه توسعه و پیشرفت اما نسبت به کشور های در حال توسعه هنوز عقب هستیم.
وی مهمترین مشکل استان یزد را اجرایی نشدن پروژه های انتقال آب به این استان دانست و از وزیران حاضر خواست که در پایان نشست یک یا دو مشکل استان را رفع کنند.
وی با تصریح بر اینکه هر مانعی که در استان در مقابل اقتصاد مقاومتی وجود دارد را باید برطرف کرد اظهار داشت : ساختارهای این استان فرسوده است و با توجه به پیشرفتهایی که در حوزه فناوری داریم، اگر زیرساختها را به روز نکنیم اقتصاد مقاومتی بخوبی محقق نخواهد شد.
عملکرد دولت باید اطلاع رسانی شود
نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: باید اقدامات و فعالیتهای دولت اطلاع رسانی شود تا مردم در جریان آنها قرار گیرند.
سید ابوالفضل موسوی افزود: دولتمردان باید به مردم توضیح دهند که دولت را در چه شرایطی تحویل گرفتند و اکنون بعد از چهار سال چگونه تحویل دولت دوازدهم می دهند.
ایجاد یکهزار و ۵۰۰ شغل از محل تسهیلات رونق تولید در استان
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد با اشاره به ایجاد یکهزار و ۵۰۰ شغل از محل پرداخت تسهیلات رونق تولید در این استان گفت: تولید ناخالص ملی استان یزد ۲۳ هزار و ۶۰۱ میلیارد تومان در سال گذشته بوده که سهم استان ۲.۱ درصد تولید ناخالص کشور است.
حمیدرضا نصیری افزود: درآمد سرانه استان بالاتر از میانگین کشوری است و رشد سالانه تولید ناخالص استان ۲۸ درصد است که در کشور این میزان ۲۳ درصد است.
وی خاطر نشان کرد: یزد به جز در بخش ساختمان در همه زمینه های دیگر اعم از صنعتی، کشاورزی و غیره رشد سالانه بالاتر از شاخص های کشوری دارد.
محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و علی ربیعی وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی عصر جمعه وارد استان یزد شدند.
شرکت در نشست ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی و انعقاد تفاهم نامه طرح تکاپو از برنامه های سفر یکروزه این دو وزیر بود.
در این سفر معاونان ۲وزارتخانه و همچنین مدیران شرکت های خصوصی توانمند و فعال در حوزه کسب و کارهای دیجیتال واعظی و ربیعی را همراهی می کردند.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.