رشد ۴۱۹ واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس و اوراق بهادار در پایان معاملات امروز(شنبه) بازار سرمایه با ۴۱۹ واحد رشد در ارتفاع ۷۴ هزار و ۱۰۳ واحد ایستاد.

در پایان معاملات امروز تعداد یک هزار و ۷۲۲ میلیون سهم و حق تقدم به ارزش بیش از ۳۷۴ هزار میلیارد ریال در ۱۱۴ هزار نوبت داد و ستد شد. 
همه شاخص های بورسی امروز مثبت بودند به گونه ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) ۱۶۱ واحد، شاخص کل (هم وزن) ۲۰۱ واحد، شاخص قیمت (هم وزن)۱۷۰ واحد، شاخص قیمت (هم وزن) ۱۷۰ واحد، شاخص آزاد شناور ۶۱۰ واحد ، شاخص بازار اول ۲۷۸ واحد و شاخص بازار دوم هزار و سه واحد رشد کرد. 
بیشترین اثر مثبت بر حرکت دماسنج بازار سرمایه نیز توسط نمادهای معاملاتی فملی،حکشتی ، شبندر، و صندوق و خودرو بوده است البته نمادهای پارسان و کچاد با افت خود مانع رشد بیشتر شاخص شدند. 

ارزش معاملات امروز اسناد خزانه اسلامی از ۵۴۰ میلیارد ریال عبور کرد
در نخستین روز هفته، ضمن رشد ۱۰ واحدی شاخص فرا بورس (آیفکس)، ۵۴۰ میلیارد ریال معامله در ۵ نماد اسناد خزانه اسلامی انجام شد.
همچنین بازار فرابورس در هفدهمین روز بهمن ماه شاهد عرضه اولیه اسناد خزانه اسلامی در نماد 'اخزا۲' با کشف قیمت ۸۷۲ هزار ریال و میانگین موزون قیمت ۸۷۲ هزار و ۶۶ ریال بود، این در حالی است که ارزش معاملات در نمادهای اسناد خزانه از ابتدا تاکنون در مجموع بیش از ۵ هزار و ۱۲۳ میلیارد ریال بوده است.
در بازار اول ۸۷ میلیون و ۵۱۰ هزار ورقه بهادار به ارزش ۸۰۱ میلیارد ریال و در بازار دوم ۱۳۰ میلیون ورقه بهادار با رقم ۴۸۰ میلیارد ریال دادوستد شد.
در بازار اوراق با درآمد ثابت، بالاترین حجم معاملات مربوط به داد و ستد ۶۰۰ هزار ورقه اجاره پترو ریگ بود و ارزش معاملات در نماد'اخزا۲' به عدد ۱۷۹ میلیارد ریال رسید و در بین نمادهای فرابورسی در جایگاه دوم قرار گرفت.
ارزش معاملات امروز در پنج نماد اسناد خزانه اسلامی از ۵۴۰ میلیارد ریال گذشت.
امروز در مجموع ۳۳۷ میلییون ورقه بهادار در ۳۳ هزار نوبت به ارزش ۲ هزار و ۴۳۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت. آیفکس نیز با ادامه دادن روند صعودی، رشد ۱۰ واحدی را ثبت کرد و به ۸۰۲ واحد رسید.
بیشترین حجم معاملات در بازار سهام به خرید و فروش ۳۱ میلیون سهم بانک دی اختصاص یافت و بیشترین ارزش معاملات را گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی از آن خود کرد.
امروز همچنین اوراق حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن ضمن افت قیمت، در محدوده ۸۵۰ تا ۸۸۰ هزار ریال دست به دست شد و بالاترین قیمت این اوراق در نماد آذرماه ۹۴ رقم خورد.
بالاترین حجم و ارزش معاملات صندوق های قابل معامله(ETF )نیز متعلق به معامله ۸۸۰ هزار سهم صندوق سرمایه گذاری اعتماد آفرین پارسیان بود؛ ضمن آنکه پذیره نویسی صندوق آرمان آتی کوثر امروز نیز در بازار سوم ادامه یافت.
براساس این گزارش، نماد معاملاتی شرکت نیرو سرمایه به دلیل برگزاری مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده صاحبان سهام در روز دوشنبه ۱۹ بهمن، در پایان معاملات امروز متوقف شد.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.