وزیر بهداشت: ۶۵۰۰ پروژه درمانی در کشور در دست ساخت است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هم اکنون ۶ هزار و ۵۰۰ پروژه بهداشتی و درمانی در کشور در دست ساخت است که باید نیمی از این پروژه ها تا پایان دولت یازدهم و اواخر مرداد ۹۶ به اتمام برسد.

سید حسن قاضی زاده هاشمی روز شنبه در مراسم افتتاح مرکز آموزشی، پژوهشی، درمانی حضرت رسول(ص) شهرستان فردوس در ارتباط با پروژه های نیمه تمام درمانی افزود: از شروع به کار دولت آقای روحانی به اندازه ۳۰ سال پروژه نیمه تمام در کشور وجود داشت از جمله در خراسان جنوبی نیز ۲ بیمارستان افتتاح شده بود اما به بهره برداری نرسید که مجدد تکمیل و راه اندازی شد.
هاشمی ادامه داد: تلاش داریم پروژه های بالای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی تا پایان سال جاری تکمیل و بهره برداری شود و پروژه هایی که عملیات اجرایی آنها آغاز شده است در دولت دوازدهم به بهره برداری برسد.
وی گفت: همچنین تاکنون پروژه ای در این دولت بدون برنامه پیش بینی شده زمان تکمیل، کار ساخت آن شروع نشده است.
وزیر بهداشت با اشاره به افتتاح بیمارستان یاد شده افزود: خوشحالم که روز ولادت امام محمد تقی (ع) بیمارستان ۱۴۸ تختخوابی فردوس به بهره برداری رسید و آسایش، آرامش و رضایتمندی مردم شهرستان و مناطق اطراف را فراهم کرده است.
هاشمی گفت: کار ساخت این بیمارستان از ۱۰ سال قبل آغاز شد و با مشارکت وزراتخانه های راه و شهرسازی و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تکمیل و امروز به بهره برداری رسید.
وی بیان کرد: تلاش داریم متخصصان مورد نیاز این مجتمع درمانی به زودی تامین شود و امید است آمار بیماران تصادفی و فوتی کاهش یابد و این مجتمع به مرکزی مهم و متناسب با نیازهای مردم این منطقه تجهیز شود.
مرکز آموزشی، پژوهشی، درمانی حضرت رسول(ص) شهرستان فردوس در زمینی به مساحت ۱۲ هزار و ۴۱۲ مترمربع احداث و دارای ۱۴۸ تخت مصوب است.
این مجتمع درمانی دارای بخش های مختلف از جمله ccu ،icu، اورژانس، کودکان، نوزادان، اتاق عمل، دیالیز و … است.
ساختمان این مرکز درمانی در ۶ طبقه ساخته شد که در مجموع حدود هزار میلیارد ریال برای تکمیل و تجهیز آن هزینه شده است.
وزیر بهداشت پس از ورود به فردوس با حضور در گلزار شهدای این شهر با قرائت فاتحه نسبت به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.
در آیین بهره برداری از پروژه یاد شده استاندار خراسان جنوبی، نماینده مردم شهرستان های فردوس ، طبس، بشرویه و سرایان، تعدادی از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و مسئولان محلی حضور داشتند.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.