به هلاکت رسیدن ۳۰ تروریست داعش در ۱۵ دقیقه درگیری با نیروهای ویژه انگلیس

یک روزنامه انگلیسی روز شنبه نوشت که دستکم سه تن از نیروهای ویژه ارتش انگلیس در عملیات محرمانه و درگیری با تروریست های داعش نزدیک فرودگاه موصل در شمال عراق زخمی شده اند و ۳۰ تروریست داعش در ۱۵ دقیقه درگیری با نیروهای ویژه به هلاکت رسیدند.

به نوشته روزنامه میرور چاپ لندن، جزئیات دقیق تاریخ زخمی شدن این افراد یا ماموریت آنها اعلام نشده است. وزارت دفاع انگلیس نیز با خودداری از اظهار نظر و تایید یا تکذیب این موضوع، گفته است: در باره عملیات نیروهای ویژه این کشور اظهار نظر نمی کند.
به نوشته این روزنامه، ۲۵ نیروهای وابسته به یگان های نخبه اس. ای. اس و اس. بی. اس، انگلیس به همراه نیروهای آمریکایی و آلمانی هنگام عملیات گشت با خودروهای غیرنظامی، هدف حمله غافلگیرانه حدود ۳۰ تروریست داعش قرار گرفته اند.
این یگان گشتی در فاصله ۱۶ کیلومتری جنوب فرودگاه موصل هدف حمله غافلگیرانه تروریست های داعش قرار گرفت که خودروهای زرهی هاموی به غنیمت گرفته شده از ارتش عراق را در اختیار داشتند.
به نوشته روزنامه میرور، تمامی ۳۰ تروریست داعش در مدت ۱۵ دقیقه درگیری با نیروهای ویژه انگلیس، آلمان و آمریکا به هلاکت رسیدند. این نیروهای ویژه درخواست حمایت هوایی از ائتلاف ضد داعش به فرماندهی آمریکا نیز کرده بودند.
انگلیس که در عملیات هوایی نیروهای ائتلاف ضد داعش به فرماندهی آمریکا مشارکت دارد، می گوید که نیروهای زمینی آن تنها به آموزش نیروهای امنیتی عراق برای شرکت در نبرد علیه داعش می پردازند و در عملیات رزمی شرکت ندارند.
روزنامه میرور به منابع این خبر خود اشاره ای نکرد.
در همین حال، وزیردفاع و رئیس ستاد مشترک ارتش عراق برای بررسی طرح آزادسازی شهر موصل در ۴۰۰ کیلومتری شمال بغداد روز شنبه وارد استان اربیل در شمال این کشور شدند.
وزارت دفاع عراق در بیانیه ای اعلام کرد که «خالد العبیدی» وزیر دفاع و سرلشکر «عثمان الغانمی» رئیس ستاد ارتش عراق در شهرستان «مخمور» در جنوب اربیل مرکز کردستان عراق در شمال این کشور، با فرماندهان ارتش عراق جزئیات عملیات آزادسازی موصل را بحث و بررسی کردند.
دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.