وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات: ایران پیگیر خرید دو ماهواره است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با اجرایی شدن سند برجام و برداشته شدن تحریم ها در 20 روز گذشته به جد مذاکره هایی را با چند شرکت خارجی برای خرید دو ماهواره شروع کرده ایم.

محمود واعظی افزود: این مذاکره ها با شرکت هایی از فرانسه، ژاپن، روسیه و کره جنوبی انجام شده و در حال پیگیری است.
وی ادامه داد: این دو ماهواره شامل یک ماهواره مخابراتی ملی و یک ماهواره سنجش از راه دور ملی است که دستاورد بزرگی برای کشورمان بشمار می آید.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین با اشاره به اجرایی شدن سند برجام اظهار کرد: فضای بین المللی، سیاسی، فرهنگی و سایر حوزه های ما عوض شده، بطوریکه این تغییرات در عرصه اقتصادی بسیار مشهود است.
وی با بیان اینکه ما در زمینه فناوری ارتباطات، فناوری اطلاعات،ماهواره و مسائل فضایی در لبه فناوری قرار داریم، افزود: پیش از این شرکت ها و کشورهای دیگر نه تنها با ما در باره انتقال فناوری مذاکره نمی کردند بلکه حتی ارتباطی هم برای خرید برخی از فناوری ها وجود نداشت اما اکنون فضا تغییر کرده است و مذاکرات را شروع کرده ایم.
واعظی با تاکید براینکه ما امروز دیگر محدود نیستیم، تصریح کرد: اکنون همه به سمت کشور ما می آیند و در نتیجه قیمت ها کاهش می یابد و رقابت ها بالا می رود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: نتیجه این است که شروط ما برای انتقال فناوری پذیرفته می شود و ما کالاهایی با کیفیت خوب وارد کشورمان می کنیم.
وی خاطرنشان کرد: ما اکنون می توانیم از خط اعتباری بهره ببریم و دیگر لازم نیست از طریق صرافی ها اقدام کنیم.
وی با بیان اینکه در پسابرجام، شتاب توسعه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات و همچنین سایر حوزه ها بالا می رود، تاکید کرد: برجام باعث می شود ما در حوزه ارتباطات جهش بزرگی داشته باشیم.
وزیر ارتباطات روز شنبه برای افتتاح چند طرح به مناسبت دهه فجر و شرکت در جلسه شورای اداری استان، به اصفهان سفر کرد.
دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.