بیش از ۲۲ هزار نفر در کلمبیا به ویروس زیکا آلوده شده اند

بر اساس آخرین آمار رسمی، آلوده شدن بیش از بیست و دو هزار و ششصد نفر در کشور کلمبیا به ویروس زیکا تایید شده است که دو هزار و هشتصد و بیست و چهار مورد، زنان باردار هستند.

در حالی که آمارها نشان می دهد بعد از برزیل، کلمبیا دومین کشوری است که بیشترین تعداد افراد آلوده به ویروس زیکا در آن زندگی می کنند،
 سازمان ملی بهداشت کلمبیا نیز گفت : در مجموع، بیماری بیست و پنج هزار و ششصد و چهل و پنج نفر که گمان می رود به ویروس زیکا آلوده هستند در سرتاسر کشور به ثبت رسیده که از این میان، آلوده شدن بیست و دو هزار و ششصد و دوازده نفر به این ویروس خطرناک تایید شده و قطعی است.
این سازمان تصریح کرد ۶۵ درصد از افراد آلوده به این ویروس، زنان و دو هزار و هشتصد و بیست و چهار نفر از این زنان باردار هستند. مقامات کلمبیا روز گذشته هم از مرگ سه نفر که به ویروس زیکا آلوده شده بودند خبر دادند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از بوگوتا، از علائم آلودگی به ویروس زیکا می توان به تب، سردرد و کوفتگی عضلات اشاره کرد اما نگرانی ها بیشتر از آنجا ناشی می شود که بر اساس برخی پژوهش ها، آلودگی زنان باردار به این ویروس باعث تغییر شکل جنین و ایجاد بیماری میکروسفالی در نوزاد می شود.
دانشمندان می گویند این ویروس همچنین ممکن است باعث افزایش احتمال ابتلا به «سندروم گیلن باره Guillain-Barré» که نوعی نارسایی عصبی عضلانی است بشود.
دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.