نگرانی بحرین از خشم روس ها

کارشناسان معتقدند که آل خلیفه ازترس لغو دیدار حمد بن خلیفه با ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه شرکت درماجراجویی آل سعود در سوریه را تکذیب کرد.

تکذیب آمادگی بحرین برای مشارکت در ماجراجویی آل سعود در سوریه بی ارتباط با دیدار دوشنبه آینده شاه بحرین با پوتین نیست.
'فوازبن محمد آل خلیفه' سفیربحرین درلندن فقط یک روز پس از اعلام آمادگی کشورش برای شرکت در حمله زمینی آل سعود به سوریه، این اظهارات را تکذیب کرد.
به عقیده کارشناسان، آل خلیفه ابتدا در یک فضای جو زده آشکار، همراهی خود را با آل سعود در هرگونه اقدام نظامی در سوریه اعلام کرد ولی آن ها به زودی به یاد دیدار آینده 'حمد بن عیسی آل خلیفه' با رییس جمهوری روسیه افتادند و آن را در خطر دیدند.
آن ها می دانند که مسکو هم اکنون برای مبارزه با تروریسم و حمایت از ارتش سوریه در این کشور حضور دارد و اعلام آمادگی بحرین برای مشارکت در حماقت آل سعود می تواند خشم خرس روسی را بر انگیزد.
آگاهان سیاسی بر این اعتقادند که این تکذیب فوری، به درخواست آل سعود انجام شده است زیرا سعودی ها در این مرحله خواهان خشم روس ها نیستند، آن ها معتقدند که خشم روسیه از ترکیه برای برهم زدن بازی آن ها در سوریه کافی است.
البته پیام هایی نیز از سوی روس ها و نزدیک به آن ها برای آل خلیفه ارسال شده است که بی شباهت به تهدید ' لغو دیدار حمد و پوتین' نیست.
حمد بن عیسی آل خلیفه نیز در آستانه سالروز آغاز انقلاب مردمی در کشورش و برای آرام نشان دادن اوضاع داخلی و سرپوش گذاشتن بر جنایات خود، بسیار نیازمند نشست و برخاست با سران غرب است.
آل خلیفه و آل سعود هر دو نیازمند برگزاری این دیدار و جلوگیری از خشم خرس روسی هستند بویژه در زمانی که هر دو رژیم سعودی و آل خلیفه در زیر فشارهای بین المللی ناشی از نقض حقوق بشر کمر خم کرده اند.
کارشناسان سیاسی معتقدند که بیانیه 'فواز' آماده است اما در زمان دیگری و با شیوه ای دیگر اعلام می شود، البته پس از مشخص شدن جزییات نقشه آل سعود برای سوریه که توسط وزیر دفاع آمریکا به زودی در دیدار با وزیر دفاع سعودی پرده برداری می شود.
فواز بن محمد آل خلیفه سفیر بحرین در انگلیس خبر انتشار یافته توسط رویترز به نقل از وی در مورد آماده بودن منامه جهت اعزام نیروی زمینی به سوریه به بهانه نبرد با گروهک تروریستی داعش را تکذیب کرد.
خبرگزاری رسمی بحرین نیز ضمن اعلام این مطلب خاطرنشان کرد که خبر اعلام آمادگی بحرین جهت داشتن مشارکت نظامی درسوریه نادرست است و این کشور به تعهدات خود با همپیمانانش جهت به اصطلاح مبارزه با تروریسم پایبند است.
دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.