نقوی حسینی: سعودی‌ها عقده جلب توجه دارند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با بیان اینکه ادعای عربستان برای حمله به کشور سوریه، تنها یک بلوف سیاسی و نظامی است، گفت: به طور حتم سعودی ها توان حمله نظامی به سوریه را ندارند، از این رو اگر چنین قدرتی داشتند، مسئله یمن را به سرانجام می رساندند، عربستان با طرح چنین مسائلی به دنبال کسب اعتبار و جذب نگاه کشورهای منطقه به سوی خودش است.

سیدحسین نقوی حسینی در واکنش به موضوعات مطرح شده درباره آماده سازی عربستان برای حمله نظامی به سوریه، گفت: اگر رژیم آل سعود دست به چنین اشتباهی در سطح منطقه بزند، قطعا آن روز، زمان نابودی و پایان عمر این رژیم است.
نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در چند سال اخیر تمام اقدامات و برنامه های رژیم سعودی در سطح منطقه شکست خورده و در باتلاق یمن گرفته شده، این مسائل موجب شده که در این شرایط عربستان اعتبار گذشته خود را از دست داده است.
وی با اعلام اینکه ادعای عربستان برای حمله به کشور سوریه، تنها یک بلوف سیاسی و نظامی است، افزود: به طور حتم سعودی ها توان حمله نظامی به سوریه را ندارند، از این رو اگر چنین قدرتی داشتند، مسئله یمن را به سرانجام می رساندند، عربستان با طرح چنین مسائلی به دنبال کسب اعتبار و جذب نگاه کشورهای منطقه به سوی خودش است.
این نماینده مردم در مجلس نهم، با تأکید بر اینکه حمله نظامی به سوریه از سوی عربستان، به معنی اعلام جنگ این رژیم با کل کشورهای منطقه است، تصریح کرد: براساس قوانین بین المللی، عربستان هیچ حقی برای حمله به کشور سوریه ندارد و هر اقدامی باید با مجوز دولت سوریه باشد.
شبکه آمریکایی سی ان ان مدعی شد مقامات رژیم سعودی در حال آماده سازی ۱۵۰ هزار نظامی متشکل از نیروهای این رژیم به همراه نظامیان مصری، سودانی و اردنی برای حمله زمینی به سوریه هستند.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.