پوتین: نیروهای مسلح روسیه در سوریه از تمام امکانات خود استفاده نکرده اند

ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه گفت که نیروهای مسلح روسیه در عملیات ضدتروریستی در سوریه از تمام امکانات و توانمندی های خود استفاده نکرده اند.

پوتین روز شنبه در دیدار با مقام های امنیتی روس به مناسبت روز کارکنان نهادهای امنیتی این کشور در کاخ کرملین، گفت: نیروهای مسلح روسیه در سوریه از تمام امکانات خود استفاده نکرده اند و به مراتب توانمندی بیشتری دارند. 
وی ادامه داد: در عملیات هوافضای روسیه علیه تروریست ها در سوریه شاهد هستیم چگونه خلبانان و نیروهای تجسسی اقدامات خود را به طور موثر هماهنگ می کنند.
وی ادامه داد: این امر به ویژه بین واحدهای مختلف ارتش، نیروی دریایی، هوایی قابل توجه است و آنها از سلاح های پیشرفته استفاده می کنند.
رییس جمهوری روسیه گفت: تاکید می کنم امکاناتی که استفاده شده تمام توانمندی نظامی روسیه نیست و توانمندی به مراتب بیشتری داریم که اگر لازم باشد استفاده خواهیم کرد.
رییس جمهوری روسیه اعلام کرد که ضرورتی برای استقرار پایگاه نظامی دائمی در سوریه نمی بیند و در مورد سرنوشت این کشور و حکومت آن هم فقط ملت سوریه می تواند تصمیم گیری کند. 
رییس جمهوری روسیه روز پنجشنبه در کنفرانس مطبوعاتی بزرگ سالانه خود با حضور صدها خبرنگار داخلی و خارجی گفت: از پایگاه هوایی در لاذقیه سوریه فقط با موافقت دولت این کشور و برای حمایت هوایی از پیشروی های ارتش این کشور استفاده می کنیم. 
رییس جمهوری روسیه اضافه کرد: تا زمانی که حملات زمینی نیروهای سوریه به گروه های تروریستی بویژه داعش ادامه بیابد نیروی هوافضای روسیه به عملیات ضدتروریستی ادامه خواهد داد. 
وی گفت: در مورد سرنوشت پایگاه نظامی روسی در سوریه نمی خواهم از طرف دمشق سخنی بگویم اما تا زمانی که از ما بخواهند از پایگاه نظامی در این کشور برای تامین امنیت آن استفاده خواهیم کرد. 
وی خاطرنشان کرد: نیاز خاصی به استقرار پایگاه نظامی در سوریه نداریم، زیرا موشک های زمینی و هوایی دورپرواز در اختیار داریم که ما را قادر می سازد هر دشمنی را در هر نقطه جهان هدف قرار دهیم. 
پوتین پیش بینی ها و گمانه زنی های مقام های پنتاگون و کارشناسان غربی در مورد مقاصد روسیه برای ایجاد پایگاه نظامی در سوریه را بی اساس خواند. 
روسیه از هشتاد روز پیش با حدود 60 هواپیما و بالگرد نظامی در سوریه علیه گروه های تروریستی به ویژه داعش عملیات نظامی اجرا می کند و تاکنون بیش از 8500 مرکز تروریست ها اعم از مقرهای فرماندهی و انبارهای سلاح و مهمات را نابود کرده است.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.