هفته فرهنگی ایران با طنین موسیقی ایرانی در آنکارا

همزمان با سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران؛ با اجرای گروه همراز، صدای موسیقی ایران در آنکارا طنین انداز شد.

گروه موسیقی همراز به دعوت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آنکارا در قالب برنامه های هفته فرهنگی ایران در ترکیه حضور یافته است.
علاقمندان به فرهنگ و هنر و موسیقی ایران در اجرای دو کنسرت متفاوت این گروه را در سالن آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی و هنری «جر مدرن» حضور داشتند.
گروه موسیقی همراز متشکل از رضا قدسی نوازنده کمانچه و سرپرست گروه، فرامرز سپهری نیا نوازنده نی ، علی میرشاه ولد نوازنده سنتور،شبیر میرسنجری نوازنده تار،حجت الله عبدلی نوازنده عود، منصور مرادی نوازنده تنبک و علی جباری خواننده در هفته فرهنگی ایران در آنکارا به هنرنمایی پرداخت.
بر اساس این گزارش،گروه موسیقی همراز در هر بخش با ارائه نوای تخصصی ( نی ؛ کمانچه ؛ تار ؛ نی ؛ عود ؛ تنبک ) به معرفی نوای ساز های ایرانی پرداختند.
این گروه در مجموع بیش از ۱۴ اجرا در قالب دو بخش ارائه کرد و در انتهای نیز به در خواست ایرانیان حاضر در مجلس سرود ای ایران را با موسیقی ایران و طنین زیبای آن و همخوانی ایرانیان اجرا کردند.
همچنین نمایشگاه آثار هنری جمهوری اسلامی ایران شامل آثار خوشنویسی هنرمند خوشنویس علیرضا پهلوان زاده ؛ آثار مینیاتور ؛ نقاشی و آبرنگ بانوی هنرمند ایرانی فاطمه یاوری و آثار هنرمند عرصه معرق نیره خلیلیان و آثار هنر زیبای مینا کاری نجمه آهنگران و کتب نفیس و هنری ؛ صنایع دستی چشم نواز ایرانی در قالب هفته فرهنگی ایران در آنکارا برگزار شده است.
هفته فرهنگی ایران و نمایشگاه آثار هنری برای یک هفته در مجتمع فرهنگی و هنری جرمدرن آنکارا میزبان علاقه مندان به فرهنگ و هنر ایرانی است.
دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.