حمایت معاونت علمی ریاست جمهوری از حضور دانشمندان ایرانی در آکادمی علمی جهان

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از حضور دانشمندان ایرانی در آکادمی علمی جهان (TWAS) در ایتالیا حمایت می کند.

به گزارش روز یکشنبه گروه علمی ایرنا،موضوع حمایت از دانشمندان ایرانی در جلسه ای با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری ، جمعی از استادان و دانشمندان عضو فرهنگستان علوم به بحث و بررسی گذاشته شد.
آکادمی علمی جهان( TWAS )، که در زمان حاضر مقر اصلی آن در تریسته ایتالیا قرار دارد، سال ۱۹۸۳ توسط گروهی از دانشمندان کشورهای در حال توسعه ، تحت رهبری عبدالسلام، فیزیکدان پاکستانی و برنده جایزه نوبل تاسیس شد. 
هدف اصلی این آکادمی ،تلاش برای پیشبرد علوم و مهندسی برای رفاه پایدار درکشورهای در حال توسعه است و بنابر اعتقاد بنیان گذاران TWAS،. کشورهای در حال توسعه، با توانمندی در علوم و مهندسی و تکیه براشتراک گذاری دانش و مهارت می توانند در مقابله با چالش هایی مانند گرسنگی، بیماری و فقر موفق شوند.
ستاری در این نشست با اشاره به فضای مثبت ایجاد شده عرصه تعاملات بین المللی بر بهره برداری هرچه بهتر ازاین فرصت برای حرکت به سوی دیپلماسی علم و فناوری تاکید کرد.
براساس گزارش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ، در ادامه این دیدار اعضای ایرانی TWAS ضمن اشاره به اینکه کشورمان با دارابودن ۱۰ عضو ، رتبه نخست تعداد اعضا از یک کشور را داراست به ارائه گزارشی از خدمات ارائه شده توسط TWAS و اقدامات صورت گرفته توسط نمایندگان ایرانی این آکادمی پرداختند.
دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.