۸۰ درصد فرودگاه‌های کشور ظرفیت ارتقا پذیرش پرواز و مسافر را دارند

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور تاکید کرد که ۸۰ درصد فرودگاه‌های فعال در مراکز استانی ظرفیت زیادی برای افزایش پذیرش پرواز و مسافر را دارند.

رحمت‌الله مه‌آبادی در افتتاح دو طرح عمرانی در فرودگاه اردبیل اضافه کرد: در حال حاضر ۵۴ فرودگاه غیرنظامی تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌های کشور قرار دارد که از این تعداد ۴۴ فرودگاه برای بالا بردن سح پذیرش پرواز و مسافر ظرفیت دارند.
وی با بیان اینکه ۸۰ درصد پروازهای فعلی در هشت فرودگاه مهرآباد تهران، مشهد، امام خمینی، شیراز، جزیره کیش، اصفهان، اهواز و تبریز انجام می‌شود، یادآور شد: دو فرودگاه اهواز و بوشهر تقریبا اشباع شده و ساخت فرودگاه های جدید در این دو شهر در دست مطالعه است.
مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور با اشاره به پذیرش سالانه بالغ بر ۴۵ میلیون نفر مسافر هوایی در فرودگاه های کشور ادامه داد: از این میزان حدود ۱۱ میلیون مسافر بین‌المللی و ۳۴ میلیون مسافر داخلی است.
وی با بیان اینکه در طول سال بیش از ۳۴۰ هزار پرواز شامل حدود ۲۷۰ هزار پرواز داخلی و ۷۰ هزار پرواز بین‌المللی در فرودگاه‌های این شرکت نشست و برخاست می کنند، متذکر شد: علاوه بر ۵۴ فرودگاه تحت مالکیت، این شرکت شش فرودگاه متعلق به سایر سازمان‌ها و چهار فرودگاه در حال ساخت تحت پوشش خدماتی دارد.
مه‌آبادی به خدمات استاندارد و دریافت سرویس‌های راداری از سوی ۲۷۰ هزار پرواز عبوری از فضای کشور اشاره کرد و افزود: ماموریت اصلی این شرکت با بیش از ۷۰ سال فعالیت ایجاد، بهره‌برداری، نگهداری و توسعه فرودگاه‌ها و همچنین ارائه خدمات ناوبری هوایی به همه پروازها است.
این مسئول توسعه خدمت‌ فرودگاهی به مردم را یکی از رویکردهای جدید این شرکت اعلام کرد و افزود: در این راستا مصمم هستیم خدمات خود را براساس استانداردهای بین‌المللی ارزیابی کنیم و متناسب با آن برنامه تنظیم و تصویب و بودجه و اعتبارات هر فرودگاه را بر مبنای همین برنامه‌ها تعیین کنیم.
این مسئول تبدیل فرودگاه‌ها به واحدهای تجاری مستقل را از دیگر رویکردهای جدید شرکت فرودگاه های کشور برشمرد و تاکید کرد: برای این منظور ایجاد شرکت‌های مجازی را در نظر داریم تا هریک از فرودگاه‌ها را به یک واحد تجاری مستقل تبدیل کنیم.
وی همچنین از تبدیل تعدادی از فرودگاه‌ها به شرکت‌های فرودگاهی در سطح کشور خبر داد و عنوان کرد: فرودگاه بزرگ امام خمینی(ره) سال گذشته به عنوان اولین شرکت زیرمجموعه هولدینگ شرکت مادر تخصصی فرودگاه‌های کشور به ثبت رسید و در آینده نیز تبدیل تعدادی از فرودگاه‌ها به شرکت‌های فرودگاهی در برنامه ما قرار دارد.
مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور در عین حال به توسعه فرودگاه اردبیل اشاره کرد و ادامه داد: این فرودگاه قابلیت ارتقا ظرفیت خود در پذیرش مسافر و پرواز را دارد و باید از این قابلیت در توسعه استان استفاده کرد.
وی با بیان طرح های توسعه ای این فرودگاه برای دستیابی به توسعه مسافری و پروازی اضافه کرد: در این راستا ترمینال ماسفران خارجی فرودگاه اردبیل در آینده ای نزدیک راه اندازی خواهد شد.
به گفته مه‌آبادی ترمینال بزرگ پرازهای خارجی فرودگاه اردبیل با سرمایه گذاری بالغ بر ۱۴۰ میلیارد ریال از سه سال پیش آغاز شده و هم اکنون با روند مطلوب در حال تکمیل و اتمام است.
وی با بیان اینکه این ترمینال بیش از هفت هزار و ۵۰۰ مترمربع مساحت داشته و می تواند پذیرای بخش مهمی از مسافران ورودی و خروجی فرودگاه اردبیل باشد، تصریح کرد: با عملیاتی شدن این طرح فضای پذیرای مسافران این فرودگاه به بیش از ۱۳ هزار مترمربع افزایش خواهد یافت.
 
 
 
 
دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.