شرط اردوغان برای دیدار با حزب حامی کردهای ترکیه

رییس جمهوری ترکیه گفته تنها زمانی با نماینده حزب دموکراتیک خلق دیدار می‌کند که وی به طور مناسب در پارلمان سوگند یاد کند.

رجب طیب اردوغان، رییس جمهوری ترکیه گفت: من تنها زمانی با "لیلا زانا"، نماینده حزب حامی کردها موسوم به حزب دموکراتیک خلق دیدار می‌کنم که او در پارلمان ترکیه درست سوگند یاد کند.
در پی ناکامی روند سازش میان کردها و دولت ترکیه در ژوئیه سال گذشته میلادی، این نماینده حزب مذکور خواستار دیدار با اردوغان شد تا راه‌هایی را برای بررسی از سر گیری این روند مذاکرات با رییس جمهوری ترکیه در میان بگذارد.
سوگند این نماینده به این دلیل مورد قبول نیست که وی در جریان مراسم سوگند پارلمان در اواسط نوامبر ۲۰۱۵ به جای استفاده از عبارت "مردم ترکیه" از عبارت "خلق‌های ترکیه" استفاده کرده بود.
شبکه خبری سی.ان.ان ترک از قول این زن و یک روز پس از مراسم سوگند در پارلمان گزارش داد: نماینده حزب دموکراتیک خلق مدعی شده که به او اجازه ندادند تا برای بار دوم سوگند یاد کند.
این در حالی است که اردوغان پیشتر اعلام کرده بود که احتمالا با این زن دیدار می‌کند و در جریان گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: نماینده این حزب در پارلمان چنین درخواستی را به من کرد و من به او گفته‌ام که باید این مساله را بسنجم. من تمایل دارم تا با او دیدار کنم.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.