تلاش برای رایگان شدن هزینه‌های درمان نیازمندان در دو بیمارستان

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی (ره) ضمن بیان آنکه در حال حاضر دو بیمارستان «بازرگانان» تهران (منطقه ۱۲) و «علامه کرمی» اهواز در اختیار کمیته امداد است گفت: حجم زیادی از بیماران این مراکز درمانی را مددجویان امداد تشکیل می‌دهند و در حال حاضر به دنبال آن هستیم که ۱۰۰ درصد خدمت گیرندگان این مراکز از میان مددجویان و نیازمندان سایر خیریه‌ها باشند و پرداخت فرانشیز را برای آنها رایگان کنیم.

محمدعلی ذوالفقاری در نشست خبری امروز خود ضمن تشریح فعالیت‌های این معاونت اظهار کرد: به دنبال آن هستیم که در بیمارستان‌های بازرگانان تهران و علامه کرمی اهواز هزینه‌های فرانشیز را از منابع امداد تامین کرده تا بیمار هیچ وجهی را پرداخت نکند.
وی تصریح کرد: به دنبال آن هستیم که هیچ مددجو و نیازمندی در مسئله درمان مشکل مالی نداشته و در پرداخت فرانشیز نیز به دنبال آن هستیم که با تامین اعتبار از سوی دولت، خیریه‌ها و مردم این هزینه‌ها از محل منابع امداد تامین و پرداخت شود و بدین ترتیب درمان هم جزو خدمات پایه کمیته امداد به مددجویان قرار گیرد.
معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی (ره) ضمن بیان آنکه در حال حاضر یک میلیون و ۸۰۰ هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد هستند، گفت: از این تعداد یک میلیون و ۵۰ هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش این نهاد هستند که شامل ۵۱ درصد روستایی و ۴۷ درصد شهری بوده و از لحاظ سنی نیز ۹ درصد آنها زیر ۲۵ سال، ۱۶ درصد ۲۵ تا ۴۰ سال و بقیه نیز بالای ۴۱ سال هستند.
وی همچنین عنوان کرد: ۱.۵ میلیون سالمند نیز تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار دارند که از این تعداد ۳۸ درصد در مناطق شهری و ۶۲ درصد در مناطق روستایی ساکن هستند؛ ۵۶ درصد جمعیت سالمندان تحت پوشش این نهاد را زنان و ۴۴ درصد را مردان تشکیل می‌دهند.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.