افزایش قیمت نفت در بازار جهانی/ آیا تحرک تولیدکنندگان بهای نفت را افزایش داد؟

بهای نفت در معاملات امروز(دوشنبه) بازارهای جهانی افزایش یافت.

به گزارش رویترز، در شرایطی که بسیاری از بازارهای آسیایی به مناسبت سال نو چینی در تعطیلی بودند بهای نفت در بازارهای جهانی در معاملات امروز افزایش یافت و تا زمان ارائه گزارش رییس بانک مرکزی آمریکا در جمع قانونگذاران این کشور در روزهای آینده سرنخ‌های اندکی در خصوص بازار نفت وجود خواهد داشت.
نفت برنت دریای شمال در معاملات امروز با ۳۵ سنت افزایش به ۳۴ دلار و ۴۱ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت جمعه با ۴۰ سنت کاهش ۳۴ دلار و ۶ سنت در هر بشکه معامله می‌شد.
همچنین نفت سبک آمریکا نیز با ۳۰ سنت افزایش به ۳۱ دلار و ۱۹ سنت در هر بشکه رسید پس از آنکه در روز جمعه با کاهش ۸۳ سنتی به ۳۰ دلار و ۸۹ سنت رسیده بود.
هر دو نفت برنت و سبک آمریکا در ساعات اولین معاملات امروز قدری کاهش را تجربه کرد.
ریک اسپونر تحلیلگر ارشد بازار نفت در سیدنی استرالیا می‌گوید: نیرویی که ما در میانه هفته گذشته مشاهده کردیم به طور کامل تغییر نکرده، اما مسیر برعکس شده است.
اسپونر گفت: بازار منتظر گزارش جانت یلن در جمع قانون‌گذاران آمریکایی در روز چهارشنبه و انتشار گزارش سطح ذخایر نفت این کشور در همان روز است.
وی گفت: ما بی‌صبرانه منتظر این تحولات هستیم.
دیدار بین وزرای نفت عربستان و ونزوئلا برای مذاکره در خصوص همکاری برای بالابردن قیمت‌ها با نشانه‌های مثبتی مبنی بر اتخاذ اقداماتی در این خصوص همراه شده است.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.