آغاز رزمایش نیروهای نظامی روسیه؛ آمادگی برای مقابله با تهدیدات احتمالی

رزمایش نیروهای نظامی روسیه مستقر در جنوب این کشور و نیز واحدهایی از نیروی هوابرد مسکو بامداد دوشنبه به وقت محلی به دستور «ولادیمیر پوتین» در حالیکه تنش ها میان کرملین و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) شدت یافته است، آغاز شد.

در این رزمایش علاوه بر واحدهای نیروی زمینی، چندین واحد نیروی هوابرد و هواپیماهای نظامی ترابری روسیه نیز شرکت کرده اند.
شمار نیروهای شرکت کننده در رزمایش اعلام نشده است اما با توجه به گستردگی دامنه رزمایش، چندین هزار نیروی نظامی و تجهیزات و تسلیحات سنگین ازجمله تانک ها و نفربرهای زرهی و توپ های متحرک و سامانه های موشکی در آن شرکت دارند.
بر اساس گزارش خبرگزاری ایتارتاس، ژنرال سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه هدف از برگزاری رزمایش را آزمایش آمادگی رزمی نیروهای مستقر در مناطق جنوب این کشور برای مقابله با تهدیدات احتمالی اعلام کرده است.
وی خاطرنشان کرد که به دستور فرمانده کل قوا (ولادیمیر پوتین) از ساعت پنج بامداد امروز رزمایش آغاز شده و در آن نیروهای نظامی مستقر در حوزه فدرال نظامی جنوب، واحدهایی از نیروی هوابرد و هواپیماهای نظامی ترابری شرکت می کنند.
وزیر دفاع روسیه گفت: در این رزمایش به آزمایش آمادگی رزمی نیروهای نظامی در جهت راهبردی جنوب غرب خواهیم پرداخت.
وی همچنین دستور بررسی و آزمایش آمادگی رزمی واحدهای هوایی و سامانه های پدافند هوایی این کشور برای مقابله با حملات هوایی احتمالی دشمن فرضی را صادر کرده است. 
به عقیده کارشناسان، رزمایش نیروهای روسیه در جنوب و جنوب غربی این کشور برای نمایش توان نظامی این کشور در برابر ناتو و قدرت نمایی روسیه به این سازمان انجام می گیرد.
روابط روسیه و ناتو که در دو سال اخیر بر اثر مساله اوکراین سرد و همکاری های دو طرف متوقف شده، در ماههای اخیر بر سر مساله سوریه نیز پرتنش شده است.
«ینس استولتنبرگ» دبیر کل ناتو اخیرا روسیه را بخاطر ادامه حملات هوایی به تروریست ها در سوریه به تنش آفرینی در این کشور متهم کرد.
«ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه نیز به این اظهارات پاسخ داده و آن را احمقانه خواند.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.