هلند درباره تلفات غیرنظامی حملاتش در عراق تحقیق می‌کند

دولت هلند درباره دو حادثه‌ای که به دنبال حملات هوایی‌اش علیه داعش در عراق انجام شده و کشته و مجروحانی در میان غیرنظامیان عراقی بر جای گذاشته، تحقیق می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، دولت هلند در نامه‌ای به پارلمان گفت: دو حادثه که گمان می‌رود در بین حدود ۱۳۰۰ عملیات هوایی هلند با تلفات غیرنظامی همراه شده باشد، مورد بررسی قرار می‌گیرد.
در این نامه آمده است: هیچ جزئیاتی از تحقیقات و یا حادثه‌های مذکور به دلایل عملیاتی اعلام نشده است. وزارت دفاع در حال بررسی این حوادث است و جزئیات آن به دفتر دادستانی کل ارسال می‌شود. متاسفانه به دلایل بسیاری از جمله همکاری با عملیات‌های ائتلاف امکان آن وجود ندارد که جزئیاتی از تعداد تلفات غیرنظامی اعلام کرد.
این تحقیقات پس از آن آغاز شد که برخی از قانونگذاران هلندی درباره نقش نیروی هوایی کشورشان در ائتلاف ضد داعش تحت امر آمریکا سوالاتی را مطرح کردند. فشار قانونگذاران زمانی افزایش یافت که آمریکا و فرانسه خواستار تشدید عملیات‌های هوایی هلند در سوریه شدند؛ آن هم پس از حملات مرگبار سیزدهم نوامبر ۲۰۱۵ در پاریس.
مارک روت، نخست‌وزیر هلند گفته است که گسترش عملیات‌های هوایی کشورش همچنین اهدافی را در شرق سوریه هدف قرار خواهد داد تا خطوط نفتی داعش از سوریه به عراق را متوقف کنند.
چهار جنگنده اف ۱۶ هلند از اکتبر ۲۰۱۴ مواضع داعش در عراق را هدف می‌گیرند و انتظار می‌رود که عملیات‌هایشان تا اول ژوئیه ادامه داشته باشد.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.