سخنگوی وزارت خارجه چین: آمریکا اقدامات تحریک‌آمیز خود علیه پکن را متوقف کند

سخنگوی وزارت خارجه چین امروز با اشاره به پرواز دو بمب افکن B-52 آمریکا در نزدیکی جزایر واقع در دریای چین جنوبی در ۱۰ دسامبر سال جاری، اعلام کرد: پکن این حادثه را جدی تلقی می‎کند.

به گزارش یو اِس اِی تودی، به دنبال پرواز دو فروند بمب افکن B-52 آمریکا در نزدیکی جزایر واقع در دریای چین جنوبی، چین از این کشور خواست تا به اقدامات تحریک آمیز خود علیه پکن خاتمه دهد.
یو اِس اِی تودی به نقل از خبرگزاری رسمی شین هوا اعلام کرد که «هانگ لی» سخنگوی وزارت خارجه چین امروز در این باره گفت: چین این حادثه را جدی تلقی می‌کند.
لی ادامه داد: ما بار دیگر از آمریکا می‌خواهیم تا تا به صورت جدی درباره این موضوع تأمل کرده و به اصلاح اشتباه خود اقدام نماید.
سخنگوی وزارت امور خارجه چین در ادامه افزود: از آمریکا می‌خواهیم تا تدابیر مؤثری را برای جلوگیری از تکرار حوادث خطرناک و تحریک‌آمیز مشابه در پیش بگیرد. آمریکا باید از هر اقدامی که به تضعیف حاکمیت چین منجر شود خودداری کند.
واشنگتن دیروز در اولین واکنش به انتشار این خبر اعلام کرد که رخ‌داد ۱۰ سپتامبر یک مأموریت آموزشی معمول از سوی جنگنده‌های این کشور بوده است.
وزارت دفاع چین نیز صبح امروز با صدور بیانیه‌ای از آمریکا به دلیل انجام اقدامات تحریک‌کننده نظامی در دریای چین جنوبی انتقاد کرده بود.
۱۰ دسامبر دو فروند بمب افکن بی–۵۲ آمریکا در حال اجرای عملیات نظامی بر فراز دریای چین جنوبی بودند که یکی از آن‌ها بیش از حد معمول به جزایر مصنوعی ساخت پکن نزدیک شد.
در این میان، واشنگتن مدعی است که پرواز بمب افکن بی–۵۲ در فاصله دو مایل دریایی از جزایر مصنوعی ساخت پکن غیرعمدی بوده و بدی شرایط آب و هوایی موجب بروز این مشکل شده است.
با این حال، چین شکایت رسمی خود را به سفارت آمریکا در پکن ابلاغ کرده و پاسخگویی پنتاگون در قبال این اقدام را خواستار شد.
به گفته پکن، اقدامات تحریک‌کننده آمریکا شرایط حاکم بر دریای چین جنوبی را بیش از پیش پیچیده و نظامی می‌کند.
پرواز بمب افکن آمریکایی در اطراف جزایر مصنوعی چین دومین اقدام متجاوزانه آمریکاست که در ماه‌های اخیر موجب افزایش تنش بین پکن–واشنگتن شده است.
دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.