۴ شاعر مورد علاقه مقام معظم رهبری

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی در مراسم رونمایی از کتاب «آیینه گردانی»‌، مجموعه اشعار آیینی در محضر رهبر انقلاب، از اهتمام مقام معظم رهبری به شعر و شاعران سخن گفت. او همچنین چهار شاعر مورد علاقه ایشان را نام برد.

آیین رونمایی و معرفی کتاب «آیینه گردانی» مجموعه اشعار شاعران آیینی در محضر رهبر انقلاب در تالار سوره حوزه هنری و با حضور و شعرخوانی جمعی از شاعران آیینی، سخنرانی محسن مومنی رییس حوزه هنری، علیرضا مختارپور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، محمدعلی مجاهدی برگزار شد.
در این مراسم، محمدی گلپایگانی رییس دفتر مقام معظم رهبری با تسلیت به مناسبت سالروز شهادت امام حسن عسگری (ع)، به جایگاه شعر و شاعر نزد مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری اهتمام ویژه‌ای به شعر و شاعر دارند اما گاهی مسئولیت رهبری‌شان و اینکه اداره این کشور بر عهده ایشان است، باعث می‌شود که سایر مقامات عالیات ایشان پوشیده باقی بماند.
او گفت: برخی فکر می‌کنند ایشان تنها یک رهبر سیاسی است در صورتی که چنین نیست. ایشان یک مرجع تقلید و یک فقیه والامقام هستند که در حلقه درس‌شان بیش از هزار نفر حضور پیدا می‌کنند و از نظرات علمی و فقهی ایشان استفاده می‌کنند.
گلپایگانی ادامه داد: یکی از وجوه بزرگ و ارزشمند مقام معظم رهبری این است که اهل ادب هستند. به همین خاطر است که با همه مسئولیت‌هایی که دارند همواره برای شعر و شاعران وقت می‌گذارند.
او به حضور مقام معظم رهبری در مشهد مقدس و برگزاری جلسه با شاعران این شهر اشاره کرد و گفت: ایشان سالی دو بار، یک بار عید و یک بار هم در تابستان، به مشهد سفر می‌کنند. در گذشته زمانی که به این شهر می‌آمدند خطاب می‌کردند که چهار نفر از شاعران درجه یک این شهر را در یک روز مشخص کنیم تا با آنان شعر بخوانند. مرحوم محمد قهرمان، مرحوم کمال که خیلی مورد علاقه آقا بود، مرحوم صاحب کار و آقای باقرزاده با تخلص بقا این چهار شاعر بودند که ایشان یک روز برای شعرخوانی این شاعران وقت می‌گذاشت.
همچنین ایشان در ماه رمضان با تمام مشقاتی که وجود دارد چند ساعت برای شعرخوانی شاعران وقت می‌گذارند.
او در ادامه به اهل شعر بودن مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: ایشان یک شعرشناس هستند و با ریزبینی و نکته‌شناسی به شعر اهتمام می‌ورزند.
رییس دفتر مقام معظم رهبری در ادامه گفت: ائمه اطهار (ع) و پیغمبر اسلام (ص) نیز به شعر اهتمام داشتند.
محمدی گلپایگانی همچنین اظهار کرد: خوشبختانه پس از انقلاب شعر به خصوص شعر آیینی اوج گرفته و قریحه‌های سرشاری در بین جوانان به‌وجود آمده است.
در بخش دیگری از این مراسم تعدادی از شاعران، شعر خواندند و همچنین محمدعلی مجاهدی از شاعران آیینی پیشکسوت، نقدهایی به برخی از شعرهای شاعران آیینی مطرح کرد.
در پایان این مراسم با حضور محمدی گلپایگانی، از عباسعلی براتی‌پور به عنوان اولین مجری جلسات شعر در محضر مقام معظم رهبری تجلیل شد و همچنین کتاب «آیینه گردانی» رونمایی شد.
دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.