عربستان تعهدی به توافق احتمالی هیأت‌های یمنی ندارد

یک منبع آگاه در شهر بی ین سوییس محل مذاکرات صلح یمن خبر داد که عربستان به هیأت هادی اعلام کرده تعهدی نسبت به توافق احتمالی آن‌ها و هیأت میهنی یمن نخواهد داشت.

نماینده عربستان در گفت وگوهای صلح یمن، به نمایندگان «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی یمن گفته که ریاض حتی به توافقی که نمایندگان هادی زیر آن را امضاء کنند هم پای‌بند نخواهد بود.
به گفته این منبع آگاه این اقدام عربستان بر عملکرد تیم هادی تأثیر منفی گذاشته و منجر به خروج مذاکره کنندگان هیأت هادی از نشست مربوط به بررسی «توقف درگیری‌ها» شده و آن‌ها مطمئن شده‌اند که در این مذاکرات قدرت تصمیم‌گیری نخواهند داشت.
همین مسأله به ایجاد شکاف و درگیری در میان اعضای هیأت مذاکره کننده هادی منجر شده است و برخی از آن‌ها گمان می‌کنند به مهره‌های عربستان برای سرپوش گذاشتن بر مسأله تجاوز به یمن تبدیل شده‌اند که در صورت نیاز کنار گذاشته خواهند شد.
هیأت میهنی یمن (انصارالله و کنگره مردمی) اعلام کرده که در جلسه صبحگاهی تأکید شده مسأله زندانیان باید به بعد از بررسی آتش بس و رفع تحریم‌ها و ارسال کمک‌های بشردوستانه به خاک یمن موکول شود و زندانیان باید از سوی همه گروه‌ها آزاد شوند.
از سوی دیگر گام‌های مثبتی که از سوی انصارالله و کنگره مردمی برداشته شده، سازمان ملل و سفرای کشورهای خارجی یمن که در حاشیه این مذاکرات حضور دارند را به لزوم جلوگیری از شکست مذاکرات مجاب کرده است.
دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.