دانشجویان ایرانی در روسیه روادید پنج ساله دریافت می‌کنند

بر اساس توافقات انجام شده میان سفارت ها و دفاتر کنسولگری ایران و روسیه، دانشجویان دو کشور از این پس تا سقف پنج سال ویزا دریافت می کنند.

 سفارت ها و دفاتر کنسولگری های ایران و روسیه در پی توافق از پیش انجام شده در مورد تسهیل امور مربوط به اخذ ویزا، روز دوشنبه اعلام کردند دانشجویان و دانش آموزان دو کشور از این پس می توانند از کنسولگری های طرف مقابل  روادید پنج ساله دریافت کنند.
بر اساس خبر منتشر شده، از این پس دو نوع روادید بلندمدت توسط سفارت ها و دفاتر کنسولگری دو کشور صادر خواهد شد که نوع یک ساله آن به شرط همراه داشتن توصیه نامه صادر خواهد شد. همچنین نوع دوم ویزا که مخصوص دانشجویان و دانش آموزان صادر خواهد شد می تواند تا سقف پنج سال اعتبار داشته باشد.
گفتنی است روادید نوع اول سینگل یا یکطرفه بوده و روادید نوع دوم مالتیپل خواهد بود و این بدان معناست که دارنده ویزا می تواند به دفعات و به شرط پرداخت عوارض خروج از کشور مبدا و بدون نیاز به مراجعه مجدد به سفارت کشور مقابل، از کشور خود به سمت کشور مقصد سفر کند.
لازم به ذکر است، دو کشور ایران و روسیه در تاریخ ۲۳ نوامبر سال گذشته میلادی جهت تسهیل در شرایط صدور روادید با یکدیگر به توافق رسیدند که مفاد مورد توافق قرار بود از تاریخ ۶ فوریه سال جاری میلادی به مرحله اجرا در آید.

 

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.