انبوه اپلیکیشن های تقلبی؛ مشکل بزرگ ویندوز ۱۰ موبایل که باید سریع تر مرتفع شود

سه ماهه آخری سال ۲۰۱۵ ابدا برای ویندوز ۱۰ موبایل خوب نبود و در این بازه تنها ۴.۵ میلیون دستگاه لومیای مبتنی بر این سیستم عامل به فروش رفتند. این میزان فروش افتی ۵۷ درصدی را نسبت به بازه زمانی مشابه در سال قبل نشان می دهد و باعث شد که درآمدهای این شرکت از بخش موبایل نیز حدودا ۴۹ درصد افت پیدا کند.

با این همه، فروش پایین دستگاه های موبایل تنها مشکل ویندوز ۱۰ موبایل نیست و مارکت آن هم ظاهرا مملو از اپ های تقلبی است که اوضاع را برایش وخیم تر کرده است.
جالب است بدانید بعد از سرچی مختصر برای یافتن بازی Traffic Rider در استور آن ده ها اپلیکیشن تقلبی در نتایج جستجو نمایش داده شدند که هیچ ارتباطی با نسخه رسمی این بازی ندارند اما چون مایکروسافت هیچگونه کنترل یا نظارتی روی این بازی ها ندارد به استور آن راه یافته اند.
اگر نگاهی دقیق تر به نتایج جستجوی خود بیاندازید در خواهید یافت که نام آنها به شکلی خاص تایپ شده و اختلافات اندکی با نسخه اصلی اش دارد و برای مثال، عمدا نقطه، خطوط فاصله یا ویرگول در آنها استفاده شده است.
اما به لطف یک منوی کشویی در نظر گرفته شده برای این سایت می توانید مشخص نمایید که به دنبال اپلیکیشن ها نیستید و صرفا می خواهید بازی ها را در نتایج جستجوی تان ببینید. در این صورت تنها بازی اصلی برای شما نمایش داده می شود با این حال، برای اغلب مردم عادی، جستجو برای پیدا کردن Traffic Rider در مارکت ویندوز ۱۰ موبایل ده ها نتیجه گیج کننده را به دنبال خواهد داشت و امکان آنکه یک اپلیکیشن تقلبی را دانلود نمایند بسیار بالا خواهد بود.
طبیعتا این مشکلی است که تجربه کاربران را تحت تاثیر قرار می دهد اما اگر در مورد بسیاری از عناوین محبوب اتفاق بیافتد به شکلی مصنوعی شمار اپلیکیشن های موجود در مارکت ویندوز ۱۰ موبایل را بالا می برد و مقدار اپ های موجود در آن را به شکلی غیرواقعی زیاد نشان میدهد.

 

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.