ائتلاف عربستان در راستای ادامه سیاست‌های جنون‌آمیز آل سعود است

رئیس شورای سیاسی حزب‌الله گفت که ائتلاف ریاض نمایشی رسانه‌ای و در راستای ادامه سیاست‌های جنون‌آمیز آل سعود است.

«سید ابراهیم امین سید» رئیس شورای سیاسی حزب الله تاکید کرد ائتلافی که عربستان از تشکیل آن خبر داده هم از لحاظ تبلیغات و هم از لحاظ چگونگی اعلام آن، یک رسوایی و یک طنز است به ویژه اینکه مشخص شده است بسیاری از کشورهایی که عربستان از آن‌ها به عنوان اعضای این ائتلاف نام برده، هیچ اطلاعی از عضویت خود ندارند.
وی افزود: شرایط سیاسی برای اعلام این ائتلاف از سوی عربستان مهیا بود، زیرا آن‌ها از آغاز مذاکرات سیاسی درباره یمن در سوئیس سوء استفاده کردند و تلاش کردند که القا کنند پیروزی‌های عظیمی در یمن کسب کردند، اما این فقط یک هیاهوی رسانه‌ای است که چندان قابل قبول نیست.

طرح پرسشی مهم درباره ائتلاف ریاض
رئیس شورای سیاسی حزب‌الله با طرح این پرسش که عربستان که خود تروریسم و تروریست صادر می‌کند چگونه می‌تواند ائتلافی علیه حامیان و تامین‌کنندگان منابع مالی تروریسم تشکیل دهد، افزود ریاض با این ائتلاف تلاش می‌کند ثابت کند که قدرتش در منطقه زیاد است.

اصرار آل سعود بر ادامه سیاست‌های جنون آمیز
امین السید اظهار داشت اینگونه تلاش‌ها از سوی عربستان اصرار بر ادامه سیاست‌های جنون‌آمیز و عدم توازن است، امری که به ادامه تخریب کشورهای اسلامی و جنگ در آن می‌انجامد.

تنها راه تضمین آینده منطقه
رئیس شورای سیاسی حزب‌الله در ادامه گفت که راه تضمین شده آینده منطقه، همکاری بین کشورها و اقدام برای حل بحران‌ها و مشکلات ملت‌ها و مخالفت با ائتلاف‌هایی اینچنین است.
وی با تاکید مجدد بر اینکه ائتلاف عربستان یک نمایش رسانه‌ای است افزود کشورهای عضو این ائتلاف همان‌هایی هستند که در ائتلاف یمن کارشان به جایی رسید که شرکت بلک واتر را به خدمت گرفتند تا در کنار عربستان در یمن بجنگند.
امین السید گفت اگر عربستان بخواهد جنگ علیه کشور دیگری را آغاز کند چه کشوری در کنارش در این ائتلاف باقی می‌ماند، از کجا می‌خواهند جنگجو بیاورند، این کشورها اصلا ارتشی ندارند که توان جنگیدن داشته باشد در غیر این صورت از مرزهای عربستان در یمن دفاع می‌کردند.

عربستان سعودی چند روز قبل از تشکیل یک ائتلاف نظامی اسلامی با مشارکت ۳۵ کشور برای مبارزه با تروریسم که مقر آن در ریاض است خبر داد.
محمد بن سلمان جانشین ولیعهد سعودی و وزیر دفاع این کشور طی سخنانی مدعی شد که این ائتلاف با تمام گروه‌های تروریستی مبارزه می‌کند و با قدرت‌های بزرگ و سازمان‌های بین‌المللی هماهنگ خواهد بود.
اقدام شتاب‌زده عربستان در تشکیل این ائتلاف نمایشی، با اعتراضات برخی از کشورها و جنبش‌های اسلامی روبه‌رو شده و بیشتر تحلیلگران و ناظران سیاسی این اقدام عربستان را با هدف سرپوش گذاشتن بر شکست‌هایش در یمن دانسته‌اند.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.