عقد ۳۷۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری جدید بخش خصوصی در بنادر ایران

رئیس سازمان بنادر و دریانوردی، از عقد قرارداد ۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری جدید بخش خصوصی در بنادر کشور خبر داد.

محمد سعیدنژاد در همایش روز ملی حمل و نقل، با اعلام این خبر تصریح کرد: بنادر ایران یک هدف عمده را دنبال می‌کنند و آن برقرار کردن شرایطی برای قدرت گرفتن بخش خصوصی در این عرصه است.
وی ادامه داد:‌ ما باید از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی تنها در یک بخش کوچک عبور کنیم و کار را به یک مدیریت یکپارچه با در اختیار قرار دادن تمام یک بخش به سرمایه‌گذار مربوطه کنیم.
سعیدنژاد ادامه داد: از نظر سازمان بنادر، سرمایه‌گذاری بخش خصوصی مشروط بر اینکه رقابت را لحاظ کرده و از انحصار جلوگیری کند، هیچ محدودیتی ندارد و می‌تواند در تمام بنادر شمالی و جنوبی ایران پیگیری شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به طرح سازمان بنادر برای ضمانت سرمایه‌گذاران نزد بانک‌ها توضیح داد: در گذشته یکی از مهم‌ترین مشکلات در این زمینه نبود یک ضمانت مناسب برای دریافت تسهیلات بانکی بود. ما در سازمان بنادر تلاش کرده‌ایم که این مشکل را حل کرده و شرایطی ایجاد کنیم که سازمان بنادر خود ضمانت این طرح‌ها را بر عهده بگیرد.
سعیدنژاد تاکید کرد: سازمان بنادر تمام تلاش خود را برای حمایت از بخش خصوصی خواهد داشت و عملکرد ما در ماه‌های گذشته، این موضوع را نشان می‌دهد.
وی با اشاره به عقد قراردادهایی جدید از سوی بخش خصوصی با سازمان بنادر، خاطرنشان کرد: عقد پیش از سه هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان قرارداد جدید در این زمینه به خوبی رونق گرفتن سرمایه‌گذاری‌ها در این زمینه را نشان می‌دهد و ما امیدواریم با توجه به سیاست‌های حمایتی سازمان این فرایند ادامه داشته باشد.
دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.